SPORVOGNSREJSER

Schwarzer Bär (Hannover)

Der findes 6 fotos fra Schwarzer Bär (Hannover) på Sporvognsrejser.

Üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe stoppesteder

Aegi/Georgstraße, Aegientorplatz, Ahlem, Allerweg, Alte Heide, Altwarmbüchen, Am Mittelfeld, Anderten, Bahnhof Leinhausen, Bauweg, Bothmerstraße, Clevertor, Dragonerstraße, Döhrener Turm, Empelde, Fasanenkrug, Freundallee, Garbsen, Gleidingen, Glocksee, Haltenhoffstraße, Hannover Congress Centrum, Hauptbahnhof, Hauptbahnhof/ZOB, Hemmingen, Hohenfelser Mitte, Humboldtstraße, Kantplatz, Kerstingstraße, Kleefeld, Kronsberg, Kröpcke, Königsworther Platz, Langenhagen, Leinaustraße, Lindener Marktplatz, Laatzen, Laatzen/Eichstraße, Laatzen/Ginsterweg, Marienwerden/Wissenschaftspark, Messe/Nord, Messe/Ost (EXPO-Plaza), Misburg, Misburger Straße, Nieschlagsstraße, Nordhafen, Oberricklingen, Paracelsusweg, Peiner Straße, Rethen Steinfeld, Rethen/Pattenser Straße, Roderbruch, Sarstedt, Schwarzer Bär, Schünemannplatz, Steintor, Stöcken, Uhlhornstraße, Vier Grenzen, Wallensteinstraße, Wettbergen og Zoo.

Üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe remiser

Buchholz/Betriebshof, Döhren/Betriebshof, Fuhsestraße/Betriebshof og Glocksee/Betriebshof.

Fotos og videoer fra Schwarzer Bär (Hannover)

ÜSTRA Hannovers Transportselskab (2017)
3:44
ÜSTRA Hannovers Transportselskab (2017)ÜSTRA med sine 2000, 2500, 3000 og 6000 vogne i aktion. Du kan også se nogle reklamebiler. Men kig selv.Af SchienenZombie - .
Sporvogn/letbane i Hannover (2015)
56:17
Sporvogn/letbane i Hannover (2015)Den 4. april 2015 afgik toget mod Hannover med en tilladelse. Deltagerne var: RheinbahnFan 2.0 / rheinbahnfan ThunderSchraeg / thunderschraeg Modellerne TW2000, TW2500, TW3000 og TW6000 er udstillet.Af tramfreak2000 - .
Sporvogn Hannover - Indtryk (2013)
12:45
Sporvogn Hannover - Indtryk (2013)Uanset hvilken letbanevideo jeg ser, bemærker jeg hele tiden, at mange stoppesteder stadig ikke er handicapvenlige. Dette er en særlig udfordring for gangbesværede. Jeg forstår, at det kan være dyrt at gøre stationer handicapvenlige, men hvad nu hvis en person med et handicap skal på- eller afstigning ved et stoppested, hvor på- og afstigning kun er mulig via letbanens sammenklappelige trin? Eller har letbanekøretøjerne ramper, der kan bruges, hvis det er nødvendigt?Af 777whitestone - .
[1/2] Sporvogne i Hannover - en casestudie - ideel transport? (2012)
10:12
[1/2] Sporvogne i Hannover - en casestudie - ideel transport? (2012)Besøg min blog http://filmykolejowe.pl/. I ​​dag tager jeg dig med til Hannover, en by med en befolkning på over 500.000. Den har 12 sporvognslinjer og næsten 40 buslinjer. Det er også en cykelby. Alligevel kan den prale af et niveau af offentlig transport, som en by af lignende størrelse, Gdańsk, kun kan drømme om. Og det handler ikke om pengene, men om transfermulighederne. Hannover er ikke en stor by, og i modsætning til hvad den siger, har den ikke en metro, men den har et meget effektivt offentligt transportsystem baseret på hurtige sporvogne. Her ser vi indgangen til den underjordiske sporvognsstation. Lad os tage en sporvogn til transferknudepunktet, der ligger to stationer over jorden. For at rejse skal vi købe en billet, så lad os gå til billetmaskinen. Denne maskine har et unikt billetsystem. Vi kan vælge sproget. Polsk er ikke tilgængeligt; overraskende nok er tyrkisk det. Ja, vi har mange sprog her. Der er russisk, tyrkisk og mere. Det er indlysende hvorfor, men siden vi er digtere, skal vi nok klare os. En billet til én zone koster 230 EUR og er ikke særlig profitabel, som vi nævnte, fordi en heldagsbillet (24 timer) kun koster 4,50 EUR. Denne gang gik shoppingen meget bedre. Hun returnerede vores billet og byttepenge. Billetten lyder: 'Nu går vi hen til udsigtsplatformen.' Denne sporvogn er, ligesom metroen, relativt lavvandet. Det første interessante er, at nogen vil dukke op forneden; det er trapper. Skift til opadgående tilstand. Nogen kommer. Vi får se, om det fungerer som det skal, i teorien, for nu. Trappen kommer ovenfra. Nu har trappen skiftet retning, hvilket betyder, at rulletrapperne nu er nedadgående. Et smart trick ved mindre travle stoppesteder er at tjekke selve trappen. Som du kan se, er disse perroner ret små og heller ikke særlig rummelige sammenlignet med Warszawas metro. Metroen og sporvognen blev bygget omkring 1975. Så vidt jeg husker, ser vi det senere ifølge informationstavlen, der er indbygget i den centrale sporvognsstation. Lad os nu gå over jorden. Informationstavlerne om det næste tog er tydelige - to enheder, destinationsstationen. Normalt vises der information om de følgende tre tog og afgangstider, inden toget ankommer. Vi er ved den sidste station i den underjordiske metro, så vi er lige på vej op til overfladen. Velkommen til overfladen. Lad os se på denne sporvognsrute. Det første, der fanger dit øje, er de meget høje perroner, hvilket betyder, at de fleste stationer har plane gulve. Vores sporvogn er her; som du kan se, er perronen enorm, men der er ramper, så intet problem. Sporene fortsætter mod distrikterne. Disse er ikke forstæder, men områder, hvor det ikke er muligt at køre spor væk fra vejen. Jeg vil vise dig noget, der fremhæver dens enkelhed. Lad os gå til det andet busstoppested. Busser, der kører fra den side, kører langs denne gade, omgår denne sporvognsø og nærmer sig stoppestedet på en let skråning. Du kan se, at nogle chauffører også har problemer. Takket være dette design får vi fremragende transfers, fordi buspassagerer kan stige direkte på sporvognsperronen. Den næste sporvogn her er også en ældre model. Som du kan se, er dørene meget høje, og der er andre forskelle. Nedenfor er de trin, der åbner, når sporvognen deler perroner med busser. Jeg prøver at vise dig sådan en perron, og hvordan disse trin fungerer, men på høje perroner er gulvet jævnt. Hvor længe holdt sporvognen stille? At komme af? Det er lettere at komme på. Ingen var truende. Sporvogne stopper kun kort ved de udpegede stoppesteder. Du kan se hastighederne i tunnelen i nogle videoer; omkring 60 km/t, hvilket svarer til Warszawas metros maksimale hastighed indtil for nylig. Her har vi dedikerede løsninger, såsom sporvogne, der kører med disse hastigheder. Her er køreplanen for denne buslinje. Som du kan se, kører den hvert 10. minut. Det er en ret god service, sammen med spidsbelastningslinje 133. Dette giver en perfekt frekvens. Busser kører sandsynligvis hvert 8.-9. minut. Her er et kort over hele bus- og sporvognsnetværket. Det hvide område i midten er den første zone. Vi er praktisk talt på grænsen, lige der, og vi går til den anden ende nær stadionet. Vi kan se fra vinduet, hvordan det ser ud, hvor metroen går ud. Sporvognene kører hurtigt, og takket være den innovative løsning på hovedbanegården er der informationstavler ved alle sporvognsstoppesteder, der viser de næste afgange. I modsætning til Warszawa fungerer dette system meget bedre. Det virker bare. Om et minut er der en sporvogn; snart vil vi se TR-linje 379 køre her. Hvis du ser på kortet igen, eller endnu bedre, på sporvognslinjens kort, vil du se, at linje 369 er 3. De starter på forskellige punkter, men krydser og støtter hinanden gennem hele strækningen. Så vi er praktisk talt på grænsen af ​​zonen nu, og også på den anden side. Disse tre linjer supplerer hinanden langs hele denne strækning og forgrener sig derefter igen i to forskellige sløjfer i den anden ende.Af KolejTakPkpNie - .
Hannover Stadtbahn - Køretøjer (2007)
8:07
Hannover Stadtbahn - Køretøjer (2007)Under et besøg i Hannover i 2007 blev disse billeder taget nogle få udvalgte steder på det overjordiske rutenetværk. På det tidspunkt var min største bekymring at fange de forskellige køretøjstyper TW 6000, 2000 og 2500. Jeg stødte også på nogle smukke reklamer i fuld længde foran kameraet.Af Horst Honig (Horst Honigs Bahnvideos) - .
Hannover ledvogn 6171 ved Schwarzer Bär (2006)Hannover ledvogn 6171 ved Schwarzer Bär (2006)Af Henrik Boye.
.

Placeret på et kort

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: .