Sahlgrenska Huvudentré (Gøteborg)
Der findes 6 fotos fra Sahlgrenska Huvudentré (Gøteborg) på Sporvognsrejser.
Göteborgs Spårvägar (GS) stoppesteder
Angered, Bergsjön, Komettorget, Berzeliigatan, Biskopsgården, Väderilsgatan, Brunnsparken, Brämaregården, Centralstation Drottningtorget, Frölunda Torg, Grönsakstorvet, Guldheden, Dr. Sydows Gata, Hjalmar-Brantings-Platsen, Högsbotorp, Axel Dahlströms Torg, Järntorget, Korsvägen, Kortedala, Aprilgatan, Kungsportsplatsen, Kungssten, Kålltorp, Virginsgatan, Linnéplatsen, Länsmansgården, Varmfrontsgatan, Marklandsgatan, Mölndal, Nordstaden, Nymåne, Olivedalsgatan, Ostindiegaten, Sahlgrenska Huvudentré, Saltholmen, Sankt Sigfrids Plan, Slottskogen, Svingeln, Tynnered, Ullevi Norra, Ullevi Södra, Valand, Vasaplatsen og Östra Sjukhuset.
Göteborgs Spårvägar (GS) remiser
Gårdahallen, Rantorget og Stampen.
Fotos og videoer fra Sahlgrenska Huvudentré (Gøteborg)

11:10
Gøteborgs nye sporvogn (2025)De bedste film er fra Göteborg by, og jeg elsker Göteborgere og blå og hvide, og Frölunda Hockey er Sveriges bedste hold.Af Stolt Göteborgare! - .
7:42
Sporvognstype M31 i Gøteborg (2012)M31 er en seksakslet ledvogn, der anvendes af Göteborgs Spårvägar. ASEA og ABB producerede den. Sporvognen kørte oprindeligt under typebetegnelsen M21. Efter at have fået en ny lavgulvs-midtersektion, som blev installeret omkring årtusindskiftet, fik den navnet M31.
Den nye lavgulvs-midtersektion er produceret af det tyske firma MGB. Sporvognen har stadig seks aksler, men fire hjul understøtter midtersektionen.
I december 2002 blev den sidste M21-sporvogn, nummer 279, ombygget i Tyskland til en M31. Den vendte tilbage i februar 2003 som sporvogn 379. Mellem 2008 og 2017 blev styresystemet erstattet af virksomhederne Ekova Electric og Cegelec i Ostrava, Tjekkiet. I 2020 blev flere sporvogne sendt til Tjekkiet til renovering og renovering.
I sommeren 2024 annoncerede Västtrafik, at alle M31-vogne, undtagen én, der blev taget ud af drift efter en ulykke, ville blive renoveret og opdateret, så de lignede den nyere M33-model. Arbejdet forventes at fortsætte indtil 2028. Efter renoveringen forventes M31B-vognene at forblive i drift i yderligere 15 til 20 år.Af Jeffs Tågtripp - .
8:53
Sporvognslinje 2 i Göteborg, hele turen tager 9 minutterInteresseret i musikken? Se nedenfor ...
Linje 2 fra Lana til Högsbotorp tager 9 minutter.
Stoppestedet er klippet væk, og filmen øges med 300%.
Turen tager cirka 33 minutter.
Linje 2 kører hurtigt til Mölndal.
Filmet i september 2011
Sporvognslinje nummer 2 i Göteborg tager 9 minutter.
starter ved Lana og slutter ved Högsbotorp.
Filmen er redigeret, så passagerstoppestederne er afskåret og hastigheden er øget til 300%. I virkeligheden tager denne tur cirka 33 minutter.
Musikken på mine videoer er mine egne kreationer og er gratis at bruge for alle, så længe den er til NONFROFITMENIG brug, og krediteringerne vises som DreamscapeGBG. Bare send mig en privat besked om, hvor du bruger den.
Hvordan downloader man musikken? Min musik er kun tilgængelig på disse videoer. Du kan bruge Real Player til at downloade og adskille lyd fra video.Af dreamscapegbg - .
12:09
Sporvognslinje 8 i Gøteborg hele turen på 12 minutter (2011)Sporvognslinje nummer 8 i Göteborg tager cirka 12 minutter. Den starter ved Frölunda Torg og slutter ved Angered Centrum. Filmen er klippet, så passagerstop er fjernet, og hastigheden er øget til 300 %. I virkeligheden varer denne tur omkring 44-45 minutter.Af dreamscapegbg - .
Postkort: Gøteborg ved Sahlgrenska (1925-1929)Den gamle hovedindgang til Sahlgrenska Hospital med Änggårdslinjens endestation i slutningen af 1920'erne.
Sporvognshistorien i Göteborg er dokumenteret af Ringliniens Sporvognsforening, som også bevarer og driver historiske sporvogne om sommeren.Af Henrik Boye, Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR) - - .