SPORVOGNSREJSER

Opicina (Trieste)

Der findes 5 fotos fra Opicina (Trieste) på Sporvognsrejser.

Trieste Trasporti (TT) stoppesteder

Opicina og Piazza Oberdan.

Fotos og videoer fra Opicina (Trieste)

Opicina-sporvogn: Skal arbejdet genoptages ifølge den nye forordning? (2024)
2:37
Opicina-sporvogn: Skal arbejdet genoptages ifølge den nye forordning? (2024)TG planlagt til 10/05/2024 - TRIESTE - Det nye driftsdokument for Opicina-sporvognen vil blive færdiggjort i begyndelsen af ​​juni; først derefter vil det være muligt at afgøre, om nyt arbejde på strækningen vil være nødvendigt. I dag, under det fjerde byrådsudvalg, blev der givet en opdatering om genåbningsprocessen for Opicina-sporvognen, herunder genåbning af vogne og implementering af yderligere diverse arbejder. På samme møde blev der givet en opdatering om den aktuelle situation. Arbejdsgruppen, der består af Ansfisa, Ferrovie dello Stato, regionen, Trieste Trasporti og kommunen, er ved at færdiggøre retningslinjerne for drift og vedligeholdelse af smalsporede sporvognslinjer, nærmere bestemt sporvognen. Af de cirka otte tekniske ark, der er nødvendige til dokumentet, er fire blevet modtaget, som følge af seks onlinemøder mellem arbejdsgruppemedlemmerne og en nylig trækprøve. Driftslinjerne vil fungere som referencemanual for sporvognen og dokumentere alle væsentlige detaljer for korrekt servicestyring. Dette dokument blev anmodet om i oktober 2023 af Ansfisa, efter at kommunen havde afsluttet det påbudte arbejde i henhold til gældende regler, som kommunen udførte, testede og nu er under teknisk inspektion. I august sidste år, efter at arbejdet var afsluttet, underrettede ANSFISA kommunen om, at overensstemmelser med sporvidde, skævhed og overhøjde på nogle punkter ikke var opfyldt. Specifikt er der 12 punkter, hvor de designmæssige tolerancer, baseret på jernbanereglerne brugt som reference, blev overskredet med et par millimeter. Kommunen var naturligvis parat til at gribe ind om nødvendigt, men der blev efterfølgende truffet en beslutning om at udarbejde et specifikt driftsdokument, som nu er under udarbejdelse. Derfor har kommunen endnu ikke grebet ind i disse spørgsmål, da den nye regulering kan fastslå, at de allerede udførte arbejder falder inden for de tilladte standarder. Afslutningsvis bør alle de tekniske ark fra den fælles arbejdsgruppe være tilgængelige i begyndelsen af ​​juni, der angiver, om det allerede udførte arbejde er tilfredsstillende eller ej. Først derefter vil der finde en evaluering sted - Interviewet med ENG. LUIGI FANTINI (LEDER FOR TRIESTE KOMMUNE) (Rapport af Bernardo Gulotta) - Følg Telequattro også på digital jordbaseret! Picina-sporvognen: genstart af vogne og fortsættelse af forskellige mulige arbejder i dag. Under det fjerde udvalgsmøde blev der givet en opdatering om situationen. I øjeblikket er arbejdsgruppen, som omfatter Ansfisa, Ferrovie dello Stato, Trieste-regionens transportmyndighed og kommunen, i gang med at færdiggøre udkastet til retningslinjerne for drift og vedligeholdelse af smalsporede sporvognslinjer, også kendt som sporvognen. Ud af de otte tekniske ark, der er beregnet til dokumentet, er fire modtaget - disse resultater stammer fra seks webmøder blandt arbejdsgruppens medlemmer og en trækprøve udført i de seneste uger. Driftslinjerne vil fungere som referencemanual for sporvognen og indeholde alle væsentlige detaljer for korrekt servicestyring. Disse ark indeholder primært tekniske specifikationer relateret til, hvordan sporvidden, overbygninger, stoppesteder og svellers typer og størrelser skal evalueres, måles og konstrueres inden for tilladte tolerancer. Ansfisa modtog dette dokument mellem slutningen af ​​september og begyndelsen af ​​oktober 2023, efter arbejdets afslutning. I henhold til gældende regler og kommunens ansvar, underrettede Ansfisa byen i august sidste år, efter arbejdets afslutning, om, at nogle punkter ikke var fuldt ud i overensstemmelse med hensyn til sporvidde, skævhed og overhøjde. Specifikt er der 12 punkter, hvor projektets tilladte tolerancer blev overskredet på grund af millimeter i henhold til de jernbanestandarder, der blev brugt som reference. Det er vigtigt at bemærke, at kommunen var parat til at gribe ind, hvis det var nødvendigt. Efterfølgende besluttede Ansfisa at oprette et specifikt operationelt dokument, som i øjeblikket er under udvikling, for yderligere at forbedre sikkerheden. På grund af dette har kommunen endnu ikke grebet ind i disse afvigelser, idet den afventer den nye regulering, som muligvis erklærer, at de færdige arbejder er inden for acceptable grænser. Derfor forventes alle tekniske ark fra den fælles arbejdsgruppe at være færdiggjort i begyndelsen af ​​juni, hvilket vil afgøre, om det tidligere arbejde er i overensstemmelse eller ej. Først derefter vil behovet for yderligere indgreb blive vurderet; disse er mulige, men ikke garanterede. Baseret på de nye tolerancer og den nuværende status, mener jeg, at arbejdsgruppens aktiviteter vil afsluttes efter cirka to møder mere, afhængigt af den tidsplan, der er fastsat af DAFISA, sandsynligvis inden udgangen af ​​maj eller midten af ​​juni.Af Telequattro - .
Trieste-villa Opicina Sporvej (2017)
17:29
Trieste-villa Opicina Sporvej (2017)En interurban sporvognslinje mellem Trieste og Villa Opicina er en hybrid sporvogns- og kabelbanelinje.Af C57128 - .
Tram di Opicina - Trieste
7:38
Tram di Opicina - TriesteIl tram di Opicina è l'unico tram in tutta Europa con impianto a trazione elettrica integrato con una funicolare ancora funzionante.Af ErebosSan - .
Sporvognen Trieste - Opicina (2012)
2:59
Sporvognen Trieste - Opicina (2012)Rapport om sporvognens historie fra Trieste over de stejle skråninger. Trieste har meget at byde på, inklusive en sporvogn. Det kan man måske tro, men denne sporvogn er noget særligt. Den kører mellem Trieste og Opicina, en forstad højt over havnebyen. Ruten har en stigning på over 26% i nogle områder, som sporvognen ikke kan klare at køre op eller ned ad uden hjælp. Lige efter at have forladt Trieste, er et køretøj tilkoblet sporvognen, der ikke har et specifikt teknisk navn. Det er en type kabelbane, ligesom den på Graz' Schlossberg. Vognen, der kører ned ad bakke, trækker sporvognen op ad bakke, mens den anden vogn foran den nedadgående sporvogn fungerer som bremse. Stålwiren, der forbinder de to køretøjer, løber gennem et omfattende drivsystem placeret ved midterstationen. Derfra fortsætter sporvognen af sig selv. I jernbanemuseet på den tidligere Trieste hovedbanegård kan du finde gamle fotos, køreplaner og forgængerne til nutidens kabelbane. I starten blev Trieste-Opicina-sporvognen understøttet af en tandhjulsbane, da den kørte op og ned ad bakke fra 1902. I 1928 blev systemet opgraderet til en kabelbane. Denne svævebane havde et gråt trækarrosseri, som senere blev erstattet med et orange metalkarrosseri og kørte indtil 2005. I dag er skubbe- og bremsevognene ubemandede, men systemet er forblevet det samme siden 1928. Over 700.000 mennesker kører med denne sporvogn hvert år. Det er den sidste af de originale sporvogne i Trieste, og med sit støttesystem er den virkelig unik på verdensplan. De første vogne fra 192 opbevares i remissen i Opicina. En af disse blev fuldstændig restaureret for 10 år siden. Den gamle sporvogn mellem Trieste og Opicina har også en særlig funktion og en forbindelse til Graz. Den blev bygget på Weizer-vognfabrikkerne i Graz. I dag er disse fabrikker kendt som Simmering Grazbauten. Den anden vogn står stadig i remissen og venter på at blive genoplivet. En ulykke kort efter dens debut i 1902 inspirerede Triestina til at skrive en sportssang. Ulykken involverede sporvognen, der sprang af skinnerne under nedstigningen og ramte et hus. Den er næsten lige så farlig som Bohrer, der falder ned fra bjerget med 200 km/t. Det er, hvad sangen siger, men jeg elsker, hvordan de driller hinanden, som bekendt, og det gælder også Triestina og dens sporvogn til Opicina, som fortsætter med at køre selv efter 110 år.Af Fritz Arnez - .
Tramvia Trieste - Opicina: nedstigning på kabelbanen (2012)
9:26
Tramvia Trieste - Opicina: nedstigning på kabelbanen (2012)Sporvognen fra Opicina til Trieste lægger til kaj ved skjoldvognen for at begynde nedkørslen langs den kabelbanedrevne strækning. Den følger en komplet retrospektiv rejse langs nedkørslen, krydser med den opadgående vogn og frakobler skjoldvognen ved nedkørslens afslutning.Af alexmos73 - .

Placeret på et kort

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: .