GVB 2088 | Siemens Combino (2013)Her er en køreoptagelse i den mest brugte sporvognstype i 2013 i Amsterdam, Siemens Combino. Her ser vi køretøj 2088 på linje 12 mellem Victorieplein og Waalstraat. Nyd at se og lytteAf Joebbel - .
47:05
GVB Amsterdam Sporvognslinje 7 Kabinetur Slotermeer - Flevopark (2012)Siemens Combino C1:
Sloterpark
Burgemeester Röellstraat
Lodewijk van Deysselstraat
Plein '40 - '45
Burgemeester Eliasstraat
Burgemeester Fockstraat
Burgemeester de Vlugtlaan
Bos en Lommerplein
Jan van Galenstraat
Mercatorplein
Marco Polostraat
Jan Evertsenstraat
Van Kinsbergenstraat
Postjesweg
Jan Pieter Heijestraat
Ten Katestraat
Bilderdijkstraat
Elandsgracht
Leidseplein
Spiegelgracht
Befugtningskredsløb
Frederiksplein
Weesperplein
Korte 's-Gravesandestraat
Beukenweg
Linnaeusstraat
Dapperstraat
Muiderpoortstation
Molukkenstraat
Soembawastraat
Insulindeweg
Flevopark
Vi kører, så bliv ved med at køre. Okay, det er dejligt. Mens du kører, hvis vejen er lige, så juster den, så jeg kan se, om den virkelig er lige. Du kan sige, hvad du vil, for jeg slukker lyden, så ingen hører den. Okay, og sparede du selv op til det kamera? Øh, jeg fik det fra min far. Åh, hvor dejligt. Ja, han gør virkelig alt for os, fordi han er i Amerika. Ja, han vil altid bevise, at han stadig elsker os. Ja, selvfølgelig. Jeg mener, vi tror det absolut, men han bliver ved med at købe fine ting til os. Ja, præcis. Fint. Fint er meget dejligt. Og han har også god kontakt med din mor. Jeg bor hos hende, så ja. Ja, ja, så det skal ses hver dag. Ja, ja, ja. Åh, han kørte gennem Red Light District i Wielstraat, og så senere ser man det på, øh, lægger det på computeren, og så følger man hele ruten. Ja, man kan også se det derhjemme og tilslutte det til sit tv. Okay, okay. Ja, men hvis du sender mig en e-mail med det samme, kan jeg sende dig linket eller siden med videoen på. Åh, ja, okay. Nu, tilbage - hvor lang tid tager denne tur cirka? Åh, ja, øh, jamen, 1 time derhen og 1 time tilbage, jeg mener, til Flev på Qu i timen. Åh, vil du tilbage med en anden? Z med det samme, nej, det behøver du ikke. Okay, jeg har allerede den anden rute.
Okay, hr., havde du kørt den anden rute? Var det i sidste uge? Godmorgen eller eftermiddag - det er næsten en time. Det var samme dag, det gik galt. Ja, den chauffør, der ikke var opmærksom ved et sporskifte, og så bremsede hårdt; Kameraet ramte bare vinduet, så starter det igen – filmfilen var beskadiget. Jeg kunne starte forfra, men jeg havde ikke længere nok hukommelse. Derefter stoppede det, så jeg var nødt til at gøre det igen den næste dag. Ja, præcis. De ignorerede kontakten, nej, den var på byggepladsen, ved det kryds med flere sporskifter. Jeg fortæller dig det om et øjeblik. Den gade, hvor alt byggeriet foregår, ikke? Ja, og så drejer du til venstre for at køre op ad bjerget. Ja, ja. Så er der det stop igen – ved krydset, hvor han skal dreje til højre klokken syv. Det er derfor, det gik galt; kontakten var ikke rigtig, og de komponenter fungerede ikke korrekt. Du skal ikke se på dem. Du skal tjekke kontaktdelene; han kigger på dem for sent – når han bremser, rammer alt bumpet, så bam, mod vinduet. Det bliver lidt fugtigt, fordi man hører, at hans lampe ikke engang er vigtig. Du mener den lampe, ikke? Ja, han skal tjekke de kontakter; den lampe er ikke essentiel. Han har kun gjort det her i et år, så ja, det er derfor. Han sidder ikke fast på linje Z, eller er det på hver linje? Hvis det er tilfældet, forstår jeg det, men er det det samme for hver linje? Bare at det gælder for hver kontakt - at man skal tjekke hver kontakt. Jeg er aldrig opmærksom på den lampe; jeg lærte at fokusere på kontakten. Den lampe er ikke korrekt, ikke? Ja, hvis den lampe ikke er korrekt, så må kontakten være præcis. Goddag, for nogle gange virker den lampe heller ikke. Når den ikke virker, skal man tjekke den kontakt, forstår du? Han gjorde det ikke, fordi den var slukket, så gav han sig selv skylden. Nej, det må det være; han kan ikke bebrejde andre, og det ved jeg godt. Nu skal du se på den Wissel. Nogle gange virker lysene heller ikke - forstår du, hvad jeg mener? Nogle gange skal du være opmærksom på den Wissel. En anden fra Havenstraat er lige gået forbi, fra R14 - ikke fra Havenstraat, men fra Lekstraat. Er Lekstraat pænere end Havenstraat? Jamen, de kan ikke lide hinanden – begge gader kan ikke lide hinanden. Ja, jeg har hørt, at der er en vis rivalisering. Nej, det er ikke en krig; det er bare det, at man ikke vil derhen, fordi man næsten ikke kender nogen, kun sit eget hold og sin egen rute. Ja, men det ændrer primært retning. Ærgerligt, at lyden måtte fjernes fra videoen, da GVP'en tjekker YouTube, og jeg har hørt, at personalet kan komme i problemer, hvis de giver udtryk for deres mening. Ja, ja, ja. Chaufføren rådede mig til at gøre det for hans sikkerheds skyld, da jeg havde filmet ham. Så du må hellere fjerne den stemme. Ja, for hvis GVB'en ser det, så – men jeg fjernede al lyden, fordi man konstant hører den stemme, så de ikke ved, hvem der er hvem eller hvad, og de kan heller ikke se den TRN. Alt, hvad de kan se, er linjen i retningen igen – ikke noget stort problem.Af Rail Public Transport 🏳️🌈 - .
Postkort: Amsterdam bivogn 5312 på Leidseplein (1981)Amsterdam Electric Museum Tramway
~50 år med NVBS~
Wien 4143+5290+5312 på Leidseplein i Amsterdam den 17. maj 1981Af Electrische Museumtramlijn Amsterdam (EMA), Henrik Boye, Luuk Hemminga - .
Postkort: Amsterdam motorvogn 41 tæt på Leidseplein (1981)Amsterdams elektriske sporvognsmuseum
~50 år med NVBS~
Groningen 41, Rotterdam 220 og Amsterdam 301 (tidligere Utrecht 75) ved Kleine Gartmanplantsoen i Amsterdam, 17. maj 1981Af Electrische Museumtramlijn Amsterdam (EMA), Henrik Boye, Karel Hoorn - .