München: Avenio T2/T4 Første operationsdag - to-parter på linje 12For skippere: tur fra (Leonrodpl.-Babarastr.) fra 3:17. Fra 6:03 den firdelte. Fra 9:09 de nye (opdaterede) meddelelser. INFO: Præsenteret dagen før i remisen under prøveture og køretøjsparade - en dag senere endelig i passagerservice. Men der er noget fishy her, er der ikke? Selvfølgelig, for efter planen var de todelte dragter aldrig beregnet til at blive brugt enkeltvis. Der blev bestilt 9 todelte og 9 tredelte Avenios, som kun skulle bruges i dobbelttræk på linje 20. Dette vanskeliggøres desværre af vores tekniske tilsynsmyndighed (igen og igen), fordi de tredelte køretøjer (T3.7) endnu ikke er godkendt til prøvekørsel. Godkendelsen til mulig trækdrift af begge todelte køretøjer søges tidligere end godkendelsen af de tredelte køretøjer. Fire firedelte tog (T4.7) blev også leveret i dette leveringsparti, som alle fire fejrede deres første brug på linje 19 i mandags. Sammenlignet med de 8 Avenios (T1.6) i den første serie, var det muligt at implementere yderligere finjusteringer for MVG. Et nyt frontdesign var nødvendigt for at kunne integrere koblingen godt.
Fem kurser af disse to-delte tog bliver nu brugt på linje 12, fordi passagermængden er mere overskuelig end på andre strækninger. En anden mulighed ville have været at omlægge strækningen til busforbindelse, da der er mangel på køretøjer.
Jeg har selvfølgelig også integreret et par scener i denne video fra den firedelte serie, de nye annonceringer og Avenio T1.6. Jeg er meget glad for at høre dine forslag og din mening.
Jeg undskylder meget for vindstøj og "kamerarystelser." Vejrforholdene var heller ikke gode.Af trams_trains - .
München sporvogn - P-car på linje 27 til Scheidplatz (2012)På tidspunktet for billedet (29. juni 2012) er P-vognen den ældste køretøjstype af MVG-sporvognen/München-sporvognen, der stadig er i brug i fast rutefart. På nuværende tidspunkt bliver køretøjerne stadig brugt på linje 17 og 27. Filmen viser P3-vognen 2021 og p3-sidevognen 3005 på deres rejse på linje 27 på forskellige punkter. Bil 2021 havde sin sidste brug på optagelsesdagen på grund af udløbet af fristen. På tidspunktet for optagelsen kørte linje 27 fra Kurfürstenplatz omdirigering til Scheidplatz. Udover de nævnte biler kom biler 2006 med sidevogn 3014 også kort forbi Sendlinger Tor, som var på en særlig tur. Nyere Type R-køretøjer i forskellige udgaver og en gammel bus kan også ses. Filmen slutter med en lille tur i sidevogn 3005.
Du kan finde en video, der viser P-vognen på linje 17 på: https://www.youtube.com/watch?v=vTxc59Bl72c YouTube: München sporvogn - P-vogn på linje 17 (2012) (HD ).
Du kan finde en anden video af operationen på den vestlige del af linje 17 på:
https://www.youtube.com/watch?v=vHTnflLaNJw YouTube: München sporvogn - P-bil på linje 17 West (2013) (HD).
Opdatering: Efter udgivelsen af denne film blev det kendt, at MVG var ved at ombygge fem P-vogntog til regulær tjeneste på grund af massive problemer med Variobahn.
Optagelserne er taget den 29. juni 2012.Af Horst Honig (Horst Honigs Bahnvideos) - .
Sporvogne i München, Tyskland (2011)Münchens sporvej er sporvejsnettet for byen München i Tyskland. I dag drives den af det kommunalt ejede Münchner Verkehrsgesellschaft (München Transport Company, eller MVG) og er officielt og i daglig tale kendt som Sporvognen. Tidligere operatører har inkluderet Société Anonyme des Tramways de Munich, Münchner Trambahn-Aktiengesellschaft, Städtische Straßenbahnen og Straßenbahn München.
Sporvognsnettet forbinder med MVG's busnetværk, München U-Bahn og München S-Bahn, som alle bruger en fælles takst som en del af Münchner Verkehrs- und Tarifverbund (München Transport and Tariff Association, eller MVV) transitområde.
Sporvognsnettet i dagtimerne omfatter elleve linjer og er 75 kilometer langt med 155 stop. Der er også en natsporvogn med fire ruter. Netværket drives af 95 sporvogne og transporterede 98 millioner mennesker i 2010.Af Timosha21 - .
Variobahn München - billeder og udgange - første passagerbrug (2009)Den 3. og 4. december havde Variobahn sin første dag i drift mellem de normale gennemgående vogne, på linje 20/21.
Den kørte derefter på samme linje i lang tid og flyttede derefter til linje 19 i april 2010. Operationen sluttede i juli på grund af registreringsbesvær. Derudover var der kun 1 bil i brug, fordi den ene bil endnu ikke var indregistreret, den anden havde et uheld og den sidste 2304 er endnu ikke indregistreret.Af trams_trains - - .