SPORVOGNSREJSER

Hauptbahnhof (Mannheim)

Der findes 17 fotos fra Hauptbahnhof (Mannheim) og 1 sporvogne i retning mod Hauptbahnhof (Mannheim) på Sporvognsrejser.

Oberrheinische Eisenbahn-Gesellschaft (OEG) stoppesteder

Bismarckplatz, Großsachsen Bahnhof, Hauptbahnhof og Weinheim Hauptbahnhof.

Rhein-Neckar-Verkehr in Mannheim (RNV) stoppesteder

Bismarckplatz, Bonifatiuskirche, Ebertpark, Edingen Bahnhof, Feudenheim, Großsachsen Bahnhof, Hans-Thoma-Platz, Hauptbahnhof, HD Hauptbahnhof, Krappmühlstraße, Kunsthalle, Neckarstadt West, Neuostheim, Paradeplatz, Rheinau Bahnhof, Rheingoldhalle, Rosengarten, Sandhofen, SAP Arena S-Bahnhof, Schönau, Seckenheim Rathaus, Strohmarkt, Tattersall, Viernheim Bahnhof, Vogelstang, Wasserturm og Weinheim Hauptbahnhof.

Rhein-Neckar-Verkehr in Mannheim (RNV) remiser

Betriebshof Käfertal og Möhlstraße.

Fotos og videoer fra Hauptbahnhof (Mannheim)

Verdens længste sporvogn kører NU i Mannheim | Skoda 38T (2025)
8:47
Verdens længste sporvogn kører NU i Mannheim | Skoda 38T (2025)Siden begyndelsen af ​​april 2025 har verdens længste sporvogne, der måler cirka 60 meter, kørt i Tyskland, nærmere bestemt i Mannheim. Type 38T-køretøjerne, bygget af Skoda, er 58,69 meter lange, for at være præcis. Med denne længde har de overhalet den tidligere rekordholder, Urbos 100 i Budapest, med næsten 1,8 meter. Med i alt otte sporvogne virker de dog en smule længere. Rheinck-sporvognene 2020 har kørt i Reincker-regionen i over to år nu. I april 2023 begyndte de tre-vogns, 30 meter lange Type 36T-køretøjer i rutekørsel for første gang. Næsten et år senere fulgte de 40 meter lange rør 37T-køretøjer i rutekørsel med fire vogne. Og nu er de 58,6 meter lange Type 38T-køretøjer også i rutekørsel gennem Mannheim. De 60 meter lange køretøjer blev afsløret ved et pressearrangement på Reinecker Verkehrsgesellschaft-depotet i Mannheim i september 2024, hvor deres funktioner og fordele blev demonstreret. Det blev også annonceret, at de ville begynde at køre i rutefart inden udgangen af ​​2024. Dette blev dog betydeligt forsinket, og det var først fire måneder senere, efter adskillige testkørsler og træningssessioner, at de endelig kom i rutefart. I de første uger blev de primært brugt på sporvognslinje 1. De kan nu også findes på sporvognslinje 5 og andre ruter. I alt 12 af de cirka 60 meter lange type 38K-køretøjer er blevet bestilt. I øjeblikket er fire af disse køretøjer godkendt til personbefordring, men leveringsprocessen for alle 12 er stadig i gang. Escoda 38T'erne minder i bund og grund meget om deres kortere modstykker, Tys 37 og 36T. Denne lighed begynder med køretøjets design. Tys 38T-køretøjerne har den samme afrundede front med en stor, buet forrude og et vindafvisende design, svarende til de to andre typer. Et integreret stort passagerinformationsdisplay er placeret i forruden. For- og baglygterne er arrangeret i to smalle dekorative striber med sort baggrund. Resten af ​​fronten har et sort-hvidt farveskema. Sidedesignet følger nøje de tidligere modellers med en dobbeltdør pr. vogn og samme farveskema, som inkluderer et stort sort vinduesbånd med hvide sektioner foroven og forneden. En blå dekorativ stribe løber langs undersiden. Hovedforskellen er, at disse køretøjer har seks dobbeltdøre pr. side og består af seks vogne. Et bemærkelsesværdigt træk, der forbinder de seks vogne, er den store foldebjælke, der er placeret midt på køretøjet, specifikt mellem vogn 3 og 4, hvilket muliggør nem adskillelse. De tre køretøjer leveres separat og samles senere til en 60 meter lang sporvogn, hvilket forenkler vedligeholdelsen i depotet. Denne designmulighed er også tilgængelig i modellerne med fire vogne. Et andet vigtigt punkt er, at køretøjerne kører med to strømaftagere under normal drift. For at gøre det visuelt nemmere for passagererne at komme på board, er dørene markeret med LED-striber, der lyser grønt, når dørene frigives til åbning, og blinker rødt, når de lukkes. Vigtigst af alt tilbyder de 60 meter lange sporvogne rigelig indvendig plads, hvilket er grunden til, at de bruges på linje 1 og 5, hvor efterspørgslen er særlig høj. Disse køretøjer kan rumme næsten 400 passagerer med siddepladser til 156, hvoraf nogle er polstrede og ret komfortable. Nogle sæder har dog en trælignende finish, som er noget mere avanceret. Derudover har stedet ifølge producenten ståplads til 212 personer. Der er også flere områder med flere passagerer fordelt over hele køretøjet. Der er fire af disse, placeret ved fire af de seks sporvognsindgange. Ellers har interiøret naturligvis det samme udstyr som type 37 og 36T-køretøjerne. For eksempel viser store passagerinformationsdisplays de kommende stoppesteder og omstigningsmuligheder.Af Bahnwelten - .
Mannheim lavgulvsledvogn 5701 ved MA Hauptbahnhof (2023)Mannheim lavgulvsledvogn 5701 ved MA Hauptbahnhof (2023)Af Janus Boye.
.
Mannheim sporvognslinje 1 med lavgulvsledvogn 5648 ved MA Hauptbahnhof (2023)Mannheim sporvognslinje 1 med lavgulvsledvogn 5648 ved MA Hauptbahnhof (2023)Af Janus Boye.
.
Mannheim lavgulvsledvogn 4133 foran Hauptbahnhof (2023)Mannheim lavgulvsledvogn 4133 foran Hauptbahnhof (2023)Af Janus Boye.
.
Mannheim regionallinje 4 med lavgulvsledvogn 5643 ved MA Hauptbahnhof (2016)Mannheim regionallinje 4 med lavgulvsledvogn 5643 ved MA Hauptbahnhof (2016)Af Henrik Boye.
.
Mannheim sporvognslinje 3 med lavgulvsledvogn 2204 ved MA Hauptbahnhof (2016)Mannheim sporvognslinje 3 med lavgulvsledvogn 2204 ved MA Hauptbahnhof (2016)Af Henrik Boye.
.
Mannheim sporvognslinje 3 med lavgulvsledvogn 5709 ved MA Hauptbahnhof (2016)Mannheim sporvognslinje 3 med lavgulvsledvogn 5709 ved MA Hauptbahnhof (2016)Af Henrik Boye.
.
RNV linje 5 kredsløb 8 (2012)
13:29
RNV linje 5 kredsløb 8 (2012)parade plat. - Dobbelt universitet. Info: Jeg har videoen uden lyd, fordi der var for meget baggrundsstøj i optagelsen!Af Peter's Videoecke - .
Sporvogne i Mannheim (2011)
4:04
Sporvogne i Mannheim (2011)Sporvogne på stationens forplads til Mannheim hovedbanegård. Køretøjer af typerne: RNV8ER (Variobahn) og RNV6ZR.Af leeseisenbahnen - .
Heidelberg regionallinje 5 med lavgulvsledvogn 131 ved MA Hauptbahnhof (2009)Heidelberg regionallinje 5 med lavgulvsledvogn 131 ved MA Hauptbahnhof (2009)Af Silas Boye Nissen.
.
Mannheim sporvognslinje 1 med lavgulvsledvogn 205 ved MA Hauptbahnhof (2009)Mannheim sporvognslinje 1 med lavgulvsledvogn 205 ved MA Hauptbahnhof (2009)Af Silas Boye Nissen.
.
Mannheim sporvognslinje 3 med lavgulvsledvogn 616 ved MA Hauptbahnhof (2009)Mannheim sporvognslinje 3 med lavgulvsledvogn 616 ved MA Hauptbahnhof (2009)Af Silas Boye Nissen.
.
Heidelberg regionallinje 5 med ledvogn 103 ved MA Hauptbahnhof (1990)Heidelberg regionallinje 5 med ledvogn 103 ved MA Hauptbahnhof (1990)Af Henrik Boye.
.
Mannheim ekstralinje 17 nær MA Hauptbahnhof (1990)Mannheim ekstralinje 17 nær MA Hauptbahnhof (1990)Der holder et vogntog i sløjfen.Af Henrik Boye - .
Mannheim Rhein-Haardtbahn 4 med ledvogn 334 tæt på Hauptbahnhof (1990)Mannheim Rhein-Haardtbahn 4 med ledvogn 334 tæt på Hauptbahnhof (1990)Af Henrik Boye.
.
Postkort: Mannheim motorvogn 56 ved Hauptbahnhof (1929)Postkort: Mannheim motorvogn 56 ved Hauptbahnhof (1929)Af Henrik Boye.
.
Postkort: Mannheim sporvognslinje 2 ved MA Hauptbahnhof (1910)Postkort: Mannheim sporvognslinje 2 ved MA Hauptbahnhof (1910)Mannheim HovedbanegårdAf Henrik Boye - .

Placeret på et kort

Sporvogne i retning mod Hauptbahnhof (Mannheim)

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: .