Hauptbahnhof (Bonn)
Der findes 2 fotos fra Hauptbahnhof (Bonn) på Sporvognsrejser.
Stadtwerke Bonn: Bus & Bahn (SWB) stoppesteder
Adelheidisstraße, Auerberg Kopenhagener Straße, Bad Godesberg Stadthalle, Bad Honnef, Bertha-von-Suttner-Platz/Beethovenhaus, Bonn Juridicum, Bonn West, Dottendorf, Quirinusplatz, Hauptbahnhof, Konrad-Adenauer-Platz, Oberkassel Süd/Römlinghoven, Ramersdorf, Siegburg Bahnhof, Stadthaus, Tannenbusch Mitte, Thomas-Mann-Straße og Wilhelmsplatz.
Fotos og videoer fra Hauptbahnhof (Bonn)

12:12
Bonn lokal jernbanetransport - indtryk (2011)Samling af forskellige optagelser fra Bonn.Af 777whitestone - .
14:51
Köln Stadtbahn 1/2 (2011)Köln Stadtbahn er rygraden i Kölns lokale offentlige transport. Den kaldes skiftevis metro, sporvogn eller blot KVB og har et netværk på 194 kilometer. Af disse går omkring 27 kilometer gennem tunneler, og yderligere fem kilometer er hævede. Der er elleve linjer. Köln Stadtbahn er også forbundet med Bonn Stadtbahn via HGK-jernbanelinjerne. Operatørerne af Stadtbahn i Köln er Köln Transportgesellschaft (KVB).
Togtrafik i hjertet af Köln, Tysklands fjerdestørste by. Kölns lokale transportnetværk er designet til at betjene en befolkning på 1 million indbyggere og over 2,3 millioner besøgende årligt. Kölns offentlige transportselskab, kendt som KVB, tilbyder moderne, fremsynet lokal transport. Et netværk af 14 letbanelinjer forbinder de ydre distrikter med bymidten. Katedralen, byens midtpunkt, er også kernen i letbanenettet. Denne verdensberømte bygning giver flere perspektiver, både med toget i forgrunden og fra selve toget. Broerne over Reine-floden tilbyder den mest charmerende udsigt over jernbanerne og bybilledet. Tre af Kölns otte Reine-broer krydses af letbanen. I midten forbinder Deutzer- og Severins-broerne de to bredder. Selve floden er også en vigtig transportrute, da Reine-floden betragtes som Europas travleste vandvej.
En bådtur på Rhinen bør bestemt være en del af et besøg i Köln, da den tilbyder en helt særlig udsigt over byen. Bag Deutzer-broen ligger den berømte Hohenzoller-bro, som fører seks jernbanespor over floden. Strukturen, der fører til Deutzer-broen, består af to individuelle broer og er den korteste forbindelse fra bred til bred. Sporvognssporene løber gennem dens centrum, og kun 600 meter opstrøms ligger den mere elegante Severins-bro, en pylon midt i floden, der bærer kablerne til denne hængebro. Den er næsten 700 meter lang, med det største spændvidde på over 300 meter. Blandt de imponerende udsigter er udsigten over den over 70 meter høje Kühler, som er værd at se forfra, hvis man sidder i et tog, der kører fra Deutz-distriktet til bymidten. Man bør kigge ud af vinduet til venstre mod syd. Opstrøms strækker udsigten sig til jernbanens sydbro. Bredden, der ligger på den gamle bydel, byder på mange iøjnefaldende seværdigheder samt tæt skibstrafik på Rhinen. Alt er let tilgængeligt fra Severinsbroen. Herfra kan man se det berømte Chokolademuseum på den østlige bred, og linje 7 passerer under broen og giver udsigt til domkirken. Hvis man tager bybanen til Köln, er den hurtigste rute via Deutzerbroen. Heumarkt er det første stop. Heumarkt er en af byens hovedpladser; under Anden Verdenskrig kørte sporvogne over pladsen og gennem den gamle bydel. Fire linjer forbinder ved dette stop. Længere henne ligger Neumarkt-pladsen, hvor den romanske Apostelkirke ligger i den vestlige ende. Neumarkt er det vigtigste stoppested og det operationelle knudepunkt for byens jernbanesystem i bymidten. Stationen har både et øvre og et underjordisk område. Fire linjer mødes ved Neumarkt-pladsen og forbinder Rhinens østlige bred med den vestlige del af byen. I 1991 traf byrådet en vigtig beslutning om at omdanne det gamle sporvognssystem til et moderne bybanenetværk. I 1995 ankom de første lavgulvssporvogne. Mens konventionelle sporvogne typisk kører midt i anden trafik, bruger bybanesystemer dedikerede spor. Stationerne er adskilt fra det generelle vejnet og krydser kun anden trafik ved udpegede overgange. Ideelt set er bybanesystemer underjordiske. Den første del af Kölns metro, mellem Friesenplatz og hovedbanegården, åbnede i 1968. I 2006 strakte lavgulvsnetværket sig over 31 kilometer, hovedsageligt under det tætbefolkede bycentrum. Neumarkt er et af fire store kryds med to spor, hvor tog fra fem linjer mødes med næsten minutters intervaller i myldretiden. Undergrundsbanen kvalificerer sig fuldt ud som en metro, markeret ved indgangene til kørebanegårde. Samlet set transporterer Kölns trafikselskab omkring 677.000 passagerer dagligt på by- og sporvognslinjer - omkring 247 millioner årligt. Togene kører på spor med standardsporvidde. Dette tog tilhører Bonn Public Utilities. Sammen med nabobyens transitselskab driver KVB linje 16, 18 og 19, som kører direkte mellem de to byer på to ruter. Undergrundsstationen ved Dom Hauptbahnhof er den næstvigtigste, fordi den tilbyder skift med andre Deutsche Bahn-tog og ligger lige i byens centrum, hvilket gør den nem at finde. På hovedbanegården driver KVB en billetluke på mezzaninen, hvor du kan købe alle typer billetter og få vigtige oplysninger. Under Anden Verdenskrig var Kölns jernbanenetværk stærkt udhulet.Af Naturbursche1 - .