SPORVOGNSREJSER

Wien motorvogn 4037

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Wiener Linien
I drift

24. maj 1928: Leveret som Wien motorvogn 4037, type M Wien, bredde 2.24 m, længde 11.60 m, vægt 13.9 t, produceret 1927-1929, med 24 siddepladser og 41 ståpladser, 2 aksler, 2 motorer, motorkraft 46 kW.

Electrische Museumtramlijn Amsterdam (EMA)
Åbent regelmæssigt

14. juli 1978: Kommet på museum som Amsterdam motorvogn 4037 (ex Wien motorvogn 4037), fabrik Simmering, type N, serie 2711-2736, bredde 2.24 m, længde 11.60 m, vægt 16.6 t, med 24 siddepladser og 60 ståpladser.

Hannoversches Straßenbahn-Museum (HSM)
Åbent regelmæssigt

2003: Overtaget af museet som Hannover motorvogn 4037 (ex Wien motorvogn 4037), fabrik Simmering, type N, serie 2711-2736, bredde 2.24 m, længde 11.60 m, vægt 16.6 t, med 24 siddepladser og 60 ståpladser.

Postkort: Hannover Hohenfelser Wald med motorvogn 4037 ved Straßenbahn-Haltestelle (2003)Postkort: Hannover Hohenfelser Wald med motorvogn 4037 ved Straßenbahn-Haltestelle (2003)Af Hannoversches Straßenbahn-Museum (HSM), Henrik Boye, J. Schulz.
26. juli 2003.
Sporvognene fra H.S.M.Sporvognene fra H.S.M.Af choppernachladung.
1. september 2012.
Sporvognsmuseet i WehmingenSporvognsmuseet i WehmingenAf Thomas Flebbe.
August 2013.
Øloplukker: Hannover Hohenfelser Wald med motorvogn 4037 (2020)Øloplukker: Hannover Hohenfelser Wald med motorvogn 4037 (2020)Af Hannoversches Straßenbahn-Museum (HSM), Henrik Boye.
2020.
Wehmingen sporvognsmuseum (2020)Wehmingen sporvognsmuseum (2020)Af The Traintv.
13. juni 2020.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 4. december 2024.