Wien bivogn 5290
I drift som museumsvognSporvognens historie
Wiener Linien
I drift
5. december 1928: Leveret som Wien bivogn 5290, fabrik Grazer Waggonfabrik, type m3, serie 5231-5430, bredde 2.14 m, længde 11.40 m, vægt 8.5 t, produceret 1928-1929, med 24 siddepladser og 49 ståpladser.
Electrische Museumtramlijn Amsterdam (EMA)
Åbent regelmæssigt
19. januar 1979: Kommet på museum som Amsterdam bivogn 5290 (ex Wien bivogn 5290), fabrik Grazer Waggonfabrik, type m3, serie 5231-5430, bredde 2.14 m, længde 11.40 m, vægt 8.5 t, produceret 1928-1929, med 24 siddepladser og 49 ståpladser.

17. maj 1981.

17. maj 1981.
![Cabview Holland [Tramway] Electric Museum Tram Line Amsterdam 14. juli 2019](/video/l/cabview-holland-tramway-electric-museum-tram-line-amsterdam-14-juli-2019.webp)
Cabview Holland [Tramway] Electric Museum Tram Line Amsterdam 14. juli 2019Af 5K Cabview Holland Dutch Railways.
14. juli 2019.