Stockholm motorvogn 5
I drift som museumsvognSporvognens historie
Stockholm-Södra Lidingöns Järnväg (SSLidJ)
Nedlagt
1914: Leveret som Stockholm motorvogn 5, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type A24(A), serie 6-12, 48-49, bredde 2.40 m, længde 15.15 m, vægt 22.7 t, produceret 1945-1949, med 48 siddepladser og 39 ståpladser, motorkraft 252 kW, max fart 75 km/t.

November 1986.
Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift
23. februar 1963: Overtaget af selskabet som Stockholm museumsvogn 5 (ex Stockholm motorvogn 5), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type A24(A), serie 6-12, 48-49, bredde 2.40 m, længde 15.15 m, vægt 22.7 t, produceret 1945-1949, med 48 siddepladser og 39 ståpladser, motorkraft 252 kW, max fart 75 km/t.

2013 - 2015.
Museispårvägen Malmköping (MUMA)
Åbent regelmæssigt
10. november 1973: Kommet på museum som Malmköping motorvogn 5 (ex Stockholm motorvogn 5), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type A24(A), serie 6-12, 48-49, bredde 2.40 m, længde 15.15 m, vægt 22.7 t, produceret 1945-1949, med 48 siddepladser og 39 ståpladser, motorkraft 252 kW, max fart 75 km/t.

1970.

1980.