Stockholm bivogn 917
I drift som museumsvognSporvogne fra Stockholm
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, autotårnvogne, benzinsporvogne, bivogne, dampmotorvogne, hestesporvogne, hestetårnvogne, lavgulvsledvogne, motorvogne, tårnvogne, åben bivogne og åben godsvogne.
Bivogne fra Stockholm
Vælg vognnummer: 27, 28, 33, 40, 40 "Juno", 182, 387, 515, 559, 633, 635, 637, 846, 889, 915, 917, 976, 992, 998 og 1891.
Sporvognens historie
Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift
24. februar 1930: Leveret som Stockholm bivogn 917, fabrik Råsunda, type B20, bredde 2.25 m, længde 11.35 m, vægt 8.6 t, produceret 1929-1930, med 24 siddepladser og 39 ståpladser, 2 aksler.
Spårvägsmuseet i Stockholm
Åbent regelmæssigt
1962: Kommet på museum som Stockholm bivogn 917, fabrik Råsunda, type B20, bredde 2.25 m, længde 11.35 m, vægt 8.6 t, produceret 1929-1930, med 24 siddepladser og 39 ståpladser, 2 aksler.
Museispårvägen Malmköping (MUMA)
Åbent regelmæssigt
2000: Overtaget af museet som Malmköping bivogn 917 (ex Stockholm bivogn 917), fabrik Råsunda, type B20, bredde 2.25 m, længde 11.35 m, vægt 8.6 t, produceret 1929-1930, med 24 siddepladser og 39 ståpladser, 2 aksler.

Sporvogne i Malmköping - efterår 2024Af Svensk Järnväg.
7. november 2024.