SPORVOGNSREJSER

Stockholm bivogn 40

I drift som museumsvogn
Sporvogne fra Stockholm

Vælg vogntype: Arbejdsvogne, autotårnvogne, benzinsporvogne, bivogne, dampmotorvogne, hestesporvogne, hestetårnvogne, lavgulvsledvogne, motorvogne, tårnvogne, åben bivogne og åben godsvogne.

Bivogne fra Stockholm

Vælg vognnummer: 27, 28, 33, 40, 40 "Juno", 182, 387, 515, 559, 633, 635, 637, 846, 889, 915, 917, 976, 992, 998 og 1891.

Sporvognens historie

Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift

1937: Leveret som Stockholm bivogn 40, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B22.

Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift

1949: Ombygget til Stockholm bivogn 521 (ex Stockholm bivogn 40), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B 11, serie 519-558, bredde 2.33 m, længde 12.55 m, vægt 10.9 t, produceret 1937, med 42 siddepladser og 32 ståpladser.

Spårvägsmuseet i Stockholm
Åbent regelmæssigt

1959: Ombygget til Stockholm bivogn 521 (ex Stockholm bivogn 40), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B 11, serie 519-558, bredde 2.33 m, længde 12.55 m, vægt 10.9 t, produceret 1937, med 42 siddepladser og 32 ståpladser.

Djurgårdslinjen 7N
Åbent regelmæssigt

1. juni 1991: Kommet på museum som Stockholm bivogn 521 (ex Stockholm bivogn 40), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B 11, serie 519-558, bredde 2.33 m, længde 12.55 m, vægt 10.9 t, produceret 1937, med 42 siddepladser og 32 ståpladser.

Stockholm Djurgårdslinjen juli 2011Stockholm Djurgårdslinjen juli 2011Af Arne Unterschlak.
7. oktober 2017.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 15. maj 2025.