SPORVOGNSREJSER

Stockholm bivogn 40

I drift som museumsvogn
Sporvogne fra Stockholm

Vælg vogntype: Arbejdsvogne, autotårnvogne, benzinsporvogne, bivogne, dampmotorvogne, hestesporvogne, hestetårnvogne, lavgulvsledvogne, motorvogne, tårnvogne, åben bivogne og åben godsvogne.

Bivogne fra Stockholm

Vælg vognnummer: 27, 28, 33, 40, 40 "Juno", 182, 387, 515, 559, 633, 635, 637, 846, 889, 915, 917, 976, 992, 998 og 1891.

Sporvognens historie

Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift

1937: Leveret som Stockholm bivogn 40, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B22.

Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift

1949: Ombygget til Stockholm bivogn 521 (ex Stockholm bivogn 40), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B 11, serie 519-558, bredde 2.33 m, længde 12.55 m, vægt 10.9 t, produceret 1937, med 42 siddepladser og 32 ståpladser.

Spårvägsmuseet i Stockholm
Åbent regelmæssigt

1959: Ombygget til Stockholm bivogn 521 (ex Stockholm bivogn 40), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B 11, serie 519-558, bredde 2.33 m, længde 12.55 m, vægt 10.9 t, produceret 1937, med 42 siddepladser og 32 ståpladser.

Djurgårdslinjen 7N
Åbent regelmæssigt

1. juni 1991: Kommet på museum som Stockholm bivogn 521 (ex Stockholm bivogn 40), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B 11, serie 519-558, bredde 2.33 m, længde 12.55 m, vægt 10.9 t, produceret 1937, med 42 siddepladser og 32 ståpladser.

Stockholm Djurgårdslinjen juli 2011Ny video - 15. marts 2025
Stockholm Djurgårdslinjen juli 2011Af Arne Unterschlak.
7. oktober 2017.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 15. marts 2025.