Stockholm bivogn 40
I drift som museumsvognSporvognens historie
Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift
1937: Leveret som Stockholm bivogn 40, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B22.
Storstockholms Lokaltrafik (SL)
I drift
1949: Ombygget til Stockholm bivogn 521 (ex Stockholm bivogn 40), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B 11, serie 519-558, bredde 2.33 m, længde 12.55 m, vægt 10.9 t, produceret 1937, med 42 siddepladser og 32 ståpladser.
Spårvägsmuseet i Stockholm
Åbent regelmæssigt
1959: Ombygget til Stockholm bivogn 521 (ex Stockholm bivogn 40), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B 11, serie 519-558, bredde 2.33 m, længde 12.55 m, vægt 10.9 t, produceret 1937, med 42 siddepladser og 32 ståpladser.
Djurgårdslinjen 7N
Åbent regelmæssigt
1. juni 1991: Kommet på museum som Stockholm bivogn 521 (ex Stockholm bivogn 40), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type B 11, serie 519-558, bredde 2.33 m, længde 12.55 m, vægt 10.9 t, produceret 1937, med 42 siddepladser og 32 ståpladser.

2. april 2012.

10. juli 2012.

Stockholm Djurgårdslinjen juli 2011Af Arne Unterschlak.
7. oktober 2017.