SPORVOGNSREJSER

Oslo motorvogn 185

Udstillet på museum
Sporvogne fra Oslo

Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, hestesporvogne, lavgulvsledvogne, ledvogne, motorgodsvogne, motorvogne og sneplove.

Motorvogne fra Oslo

Vælg vognnummer: KSS 96, KES 307, KSS 87, KSS 6, T 200 "Praha", 32, 35, 38, 46 (i Bergen), 67, 70, 71, 90, 112, 122, 126, 136, 159, 176, 183, 185, 194, 196, 200, 203, 204, 205, 207, 210, 214, 215, 218, 221, 230, 238, 250, 263 "Leipzig", 268, 269, 517, 521 og 1013.

Sporvognens historie

Sporveien
I drift

1939: Leveret som Oslo motorvogn 185, fabrik Strømmen, Elin, type B1 Guldfisk, serie 184-203, bredde 2.50 m, længde 15.40 m, vægt 15.4 t, produceret 1939, med 44 siddepladser og 48 ståpladser, 4 aksler, motorkraft 148 kW, max fart 65 km/t.

Sporveien
I drift

1985: Ombygget til Oslo arbejdsvogn 268 (ex Oslo motorvogn 185), fabrik Strømmen, Elin, type B1 Guldfisk, serie 184-203, bredde 2.50 m, længde 15.40 m, vægt 15.4 t, produceret 1939, med 44 siddepladser og 48 ståpladser, 4 aksler, motorkraft 148 kW, max fart 65 km/t.

Mannaminne
Åbent regelmæssigt

1996: Kommet på museum som Nordingrå arbejdsvogn 268 (ex Oslo motorvogn 185), fabrik Strømmen, Elin, type B1 Guldfisk, serie 184-203, bredde 2.50 m, længde 15.40 m, vægt 15.4 t, produceret 1939, med 44 siddepladser og 48 ståpladser, 4 aksler, motorkraft 148 kW, max fart 65 km/t.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 12. juni 2024.