Norrköping motorvogn 141
Udgået af driftSporvogne fra Norrköping
Vælg vogntype: Lavgulvsledvogne, ledvogne og motorvogne.
Motorvogne fra Norrköping
Vælg vognnummer: 1, 2, 8, 15, 23, 34, 38, 43, 48, 56, 71, 74, 137, 139, 141, 143, 149, 152 og 154 "Murmansk".
Sporvognens historie
Östgötatrafiken
I drift
1967: Leveret som Norrköping motorvogn 141, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJL, type M67, serie 131-155 (31-55), bredde 2.36 m, længde 12.25 m, vægt 13.2 t, produceret 1966-1967, med 28 siddepladser og 62 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 30 kW, max fart 60 km/t.

1990.
Östgötatrafiken
I drift
1995: Vognnummer ændret til Norrköping motorvogn 41 (ex Norrköping motorvogn 141), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJL, type M67, serie 131-155 (31-55), bredde 2.36 m, længde 12.25 m, vægt 13.2 t, produceret 1966-1967, med 28 siddepladser og 62 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 30 kW, max fart 60 km/t.
Östgötatrafiken
I drift
2001: Ombygget til Norrköping motorvogn 93 (ex Norrköping motorvogn 141), type M67B, serie 91-94, bredde 2.36 m, længde 12.20 m, vægt 14.5 t, med 28 siddepladser og 62 ståpladser, motorkraft 120 kW, max fart 60 km/t.
Östgötatrafiken
I drift
2002: Ombygget til Norrköping arbejdsvogn 901 (ex Norrköping motorvogn 141), type M67B, serie 91-94, bredde 2.36 m, længde 12.20 m, vægt 14.5 t, med 28 siddepladser og 62 ståpladser, motorkraft 120 kW, max fart 60 km/t.