Norrköping motorvogn 56
Udstillet på museumSporvogne fra Norrköping
Vælg vogntype: Lavgulvsledvogne, ledvogne og motorvogne.
Motorvogne fra Norrköping
Vælg vognnummer: 1, 2, 8, 15, 23, 34, 38, 43, 48, 56, 71, 74, 137, 139, 141, 143, 149, 152 og 154 "Murmansk".
Sporvognens historie
Östgötatrafiken
I drift
1951: Leveret som Norrköping motorvogn 56, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M51, serie 46-63, bredde 2.20 m, længde 11.48 m, vægt 11.9 t, produceret 1951, med 21 siddepladser og 44 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 55 kW, max fart 50 km/t.

April 2004.
Östgötatrafiken
I drift
1971: Ombygget til Norrköping arbejdsvogn 105 (ex Norrköping motorvogn 56), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M51, serie 46-63, bredde 2.20 m, længde 11.48 m, vægt 11.9 t, produceret 1951, med 21 siddepladser og 44 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 55 kW, max fart 50 km/t.
Östgötatrafiken
I drift
1. januar 2000: Ombygget til Norrköping museumsvogn 56 (ex Norrköping motorvogn 56), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M51, serie 46-63, bredde 2.20 m, længde 11.48 m, vægt 11.9 t, produceret 1951, med 21 siddepladser og 44 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 55 kW, max fart 50 km/t.