SPORVOGNSREJSER

Norrköping motorvogn 56

Udstillet på museum

Sporvognens historie

Östgötatrafiken
I drift

1951: Leveret som Norrköping motorvogn 56, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M51, serie 46-63, bredde 2.20 m, længde 11.48 m, vægt 11.9 t, produceret 1951, med 21 siddepladser og 44 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 55 kW, max fart 50 km/t.

Postkort: Norrköping motorvogn 56 nær Söder Tull (2004)Postkort: Norrköping motorvogn 56 nær Söder Tull (2004)Af Henrik Boye, Trafik-Nostalgiska Förlaget (TNF), W. Forsström.
April 2004.
Udflugt med Mustang i NorrköpingUdflugt med Mustang i NorrköpingAf Matts Lindmark.
15. november 2008.

Östgötatrafiken
I drift

1971: Ombygget til Norrköping arbejdsvogn 105 (ex Norrköping motorvogn 56), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M51, serie 46-63, bredde 2.20 m, længde 11.48 m, vægt 11.9 t, produceret 1951, med 21 siddepladser og 44 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 55 kW, max fart 50 km/t.

Östgötatrafiken
I drift

1. januar 2000: Ombygget til Norrköping museumsvogn 56 (ex Norrköping motorvogn 56), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M51, serie 46-63, bredde 2.20 m, længde 11.48 m, vægt 11.9 t, produceret 1951, med 21 siddepladser og 44 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 55 kW, max fart 50 km/t.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 23. november 2024.