København motorvogn 575
I drift som museumsvognSporvogne fra København
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, dobbeltdækker-motorvogne, hestesporvogne, ledvogne, letbanevogne, modelbivogne, modelmotorvogne, motorvogne, rensevogne, tårnvogne, åben bivogne og åben modelbivogne.
Motorvogne fra København
Vælg vognnummer: 6, 11, 17, 23, 39, 40, 52, 56, 77, 84, 90, 98, 99, 100, 107, 141, 153, 157, 159, 181, 186, 190, 195, 252, 263, 266, 275, 293, 447, 448, 449, 450, 456, 462, 463, 465, 467, 470, 472, 479, 484, 487, 490, 501 (201), 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 511, 512, 515, 516, 518, 519, 528, 534 (234), 543, 547, 549, 550, 551, 552, 554, 555, 557, 561, 564, 567, 567 (gl), 568, 572, 575, 578, 580, 587, 588, 589, 595, 596, 598, 600, 602, 608 (gl), 608, 610, 611, 614, 617, 620, 625, 627, 638, 653, 655, 659, 661, 674, 685, 689, 690, 701, 704, 705, 706 og 929.
Sporvognens historie
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
7. april 1938: Leveret som København motorvogn 575, fabrik Københavns Sporveje (KS), type Bogiemotorvogn, serie 501-618, bredde 2.02 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 28 siddepladser og 39 ståpladser.
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
20. februar 1956: Ombygget til København motorvogn 575, fabrik Københavns Sporveje (KS), type Bogiemotorvogn, serie 501-618, bredde 2.02 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 28 siddepladser og 39 ståpladser.

Den sidste dag med sporvogne i KøbenhavnAf Jakob Koch.
22. april 1972 - 23. april 1972.

22. april 1972.
Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt
1972: Kommet på museum som Skjoldenæsholm motorvogn 575 (ex København motorvogn 575), fabrik Københavns Sporveje (KS), type Bogiemotorvogn, serie 501-618, bredde 2.02 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 28 siddepladser og 39 ståpladser.

2000.

15. august 2009.

September 2011.

Oktober 2012.