København motorvogn 465
BrændtSporvogne fra København
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, dobbeltdækker-motorvogne, hestesporvogne, lavgulvsledvogne, ledvogne, modelbivogne, modelmotorvogne, motorvogne, rensevogne, tårnvogne, åben bivogne og åben modelbivogne.
Motorvogne fra København
Vælg vognnummer: 6, 11, 17, 23, 39, 40, 52, 56, 77, 84, 90, 98, 99, 100, 107, 141, 153, 157, 159, 181, 186, 190, 195, 252, 263, 266, 275, 293, 447, 448, 449, 450, 456, 462, 463, 465, 467, 470, 472, 479, 484, 487, 490, 501 (201), 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 511, 512, 515, 516, 518, 519, 522, 528, 534 (234), 543, 547, 549, 550, 551, 552, 554, 555, 557, 561, 564, 567, 567 (gl), 568, 572, 575, 578, 580, 587, 588, 589, 595, 596, 598, 600, 602, 608 (gl), 608, 610, 611, 614, 617, 620, 625, 627, 638, 653, 655, 659, 661, 674, 685, 689, 690, 701, 704, 705, 706 og 929.
Sporvognens historie
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
: Leveret som København motorvogn 465, fabrik Københavns Sporveje (KS), type Scrapmotorvogn, serie 447-490, bredde 2.15 m, længde 10.40 m, produceret 1942-1947, med 22 siddepladser og 26 ståpladser, 2 aksler.
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
: Ombygget til København motorvogn 465, fabrik Københavns Sporveje (KS), type Scrapmotorvogn, serie 447-490, bredde 2.15 m, længde 10.40 m, produceret 1942-1947, med 22 siddepladser og 26 ståpladser, 2 aksler.
Tændstikæske: København motorvogn 465 (1978)Toaxlet scrapmotorvogn fra 1942, byggede delvis af brugte materialer. På grund af slingrende kørsel fik de hurtigt øgenavnet "swingpjatter".
Tegnet af Bo Bonfils for Irma '78Af Bo Bonfils, Henrik Boye, Irma - .Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
: Brændt.