København motorvogn 17
Udgået af driftSporvogne fra København
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, dobbeltdækker-motorvogne, hestesporvogne, ledvogne, letbanevogne, modelbivogne, modelmotorvogne, motorvogne, rensevogne, tårnvogne, åben bivogne og åben modelbivogne.
Motorvogne fra København
Vælg vognnummer: 6, 11, 17, 23, 39, 40, 52, 56, 77, 84, 90, 98, 99, 100, 107, 141, 153, 157, 159, 181, 186, 190, 195, 252, 263, 266, 275, 293, 447, 448, 449, 450, 456, 462, 463, 465, 467, 470, 472, 479, 484, 487, 490, 501 (201), 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 511, 512, 515, 516, 518, 519, 528, 534 (234), 543, 547, 549, 550, 551, 552, 554, 555, 557, 561, 564, 567, 567 (gl), 568, 572, 575, 578, 580, 587, 588, 589, 595, 596, 598, 600, 602, 608 (gl), 608, 610, 611, 614, 617, 620, 625, 627, 638, 653, 655, 659, 661, 674, 685, 689, 690, 701, 704, 705, 706 og 929.
Sporvognens historie
Nørrebro Elektriske Sporveje (NES)
Nedlagt
1897: Leveret som København motorvogn 17, fabrik Falkenried/N. Larsen, serie 1-18, bredde 2.10 m, længde 8.80 m, produceret 1987, med 20 siddepladser og 20 ståpladser.
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
1. januar 1899: Overtaget af selskabet som København motorvogn 17, fabrik Falkenried/N. Larsen, serie 1-18, bredde 2.10 m, længde 8.80 m, produceret 1987, med 20 siddepladser og 20 ståpladser.
Hovedstadsområdets Trafikselskabsmuseum (HT-museet)
Lukket permanent
1936: Kommet på museum som København motorvogn 17, fabrik Falkenried/N. Larsen, serie 1-18, bredde 2.10 m, længde 8.80 m, produceret 1987, med 20 siddepladser og 20 ståpladser.

19. oktober 1969.

Den sidste dag med sporvogne i KøbenhavnAf Jakob Koch.
22. april 1972 - 23. april 1972.
Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt
2003: Overtaget af museet som Skjoldenæsholm motorvogn 17 (ex København motorvogn 17), fabrik Falkenried/N. Larsen, serie 1-18, bredde 2.10 m, længde 8.80 m, produceret 1987, med 20 siddepladser og 20 ståpladser.

2004.

15. maj 2004.

2006.