København motorvogn 17
Udgået af driftSporvognens historie
Nørrebro Elektriske Sporveje (NES)
Nedlagt
1897: Leveret som København motorvogn 17, fabrik Falkenried/N. Larsen, serie 1-18, bredde 2.10 m, længde 8.80 m, produceret 1987, med 20 siddepladser og 20 ståpladser.
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
1. januar 1899: Overtaget af selskabet som København motorvogn 17, fabrik Falkenried/N. Larsen, serie 1-18, bredde 2.10 m, længde 8.80 m, produceret 1987, med 20 siddepladser og 20 ståpladser.
Hovedstadsområdets Trafikselskabsmuseum (HT-museet)
Lukket permanent
1936: Kommet på museum som København motorvogn 17, fabrik Falkenried/N. Larsen, serie 1-18, bredde 2.10 m, længde 8.80 m, produceret 1987, med 20 siddepladser og 20 ståpladser.
19. oktober 1969.
Den sidste dag med sporvogne i KøbenhavnAf Jakob Koch.
22. april 1972 - 23. april 1972.
13. oktober 1984.
Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt
2003: Overtaget af museet som Skjoldenæsholm motorvogn 17 (ex København motorvogn 17), fabrik Falkenried/N. Larsen, serie 1-18, bredde 2.10 m, længde 8.80 m, produceret 1987, med 20 siddepladser og 20 ståpladser.
25. april 1971.
2004.
15. maj 2004.
15. maj 2004.
15. maj 2004.
2005.
2006.
2010.
13. august 2011.