København motorvogn 100
I drift som museumsvognSporvogne fra København
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, dobbeltdækker-motorvogne, hestesporvogne, ledvogne, letbanevogne, modelbivogne, modelmotorvogne, motorvogne, rensevogne, tårnvogne, åben bivogne og åben modelbivogne.
Motorvogne fra København
Vælg vognnummer: 6, 11, 17, 23, 39, 40, 52, 56, 77, 84, 90, 98, 99, 100, 107, 141, 153, 157, 159, 181, 186, 190, 195, 252, 263, 266, 275, 293, 447, 448, 449, 450, 456, 462, 463, 465, 467, 470, 472, 479, 484, 487, 490, 501 (201), 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 511, 512, 515, 516, 518, 519, 528, 534 (234), 543, 547, 549, 550, 551, 552, 554, 555, 557, 561, 564, 567, 567 (gl), 568, 572, 575, 578, 580, 587, 588, 589, 595, 596, 598, 600, 602, 608 (gl), 608, 610, 611, 614, 617, 620, 625, 627, 638, 653, 655, 659, 661, 674, 685, 689, 690, 701, 704, 705, 706 og 929.
Sporvognens historie
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
18. september 1901: Leveret som København motorvogn 100, fabrik N. Larsen, type DKS, serie 90-104, bredde 2.10 m, længde 9.70 m, produceret 1901.
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
1924: Ombygget til København motorvogn 100, fabrik N. Larsen, type DKS, serie 90-104, bredde 2.10 m, længde 9.70 m, produceret 1901.
Hovedstadsområdets Trafikselskabsmuseum (HT-museet)
Lukket permanent
1952: Kommet på museum som København motorvogn 100, fabrik N. Larsen, type DKS, serie 90-104, bredde 2.10 m, længde 9.70 m, produceret 1901.

19. oktober 1969.

Den sidste dag med sporvogne i KøbenhavnAf Jakob Koch.
22. april 1972 - 23. april 1972.

November 1984.
Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt
2003: Overtaget af museet som Skjoldenæsholm motorvogn 100 (ex København motorvogn 100), fabrik N. Larsen, type DKS, serie 90-104, bredde 2.10 m, længde 9.70 m, produceret 1901.