København motorvogn 100
I drift som museumsvognSporvognens historie
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
18. september 1901: Leveret som København motorvogn 100, fabrik N. Larsen, type DKS, serie 90-104, bredde 2.10 m, længde 9.70 m, produceret 1901.
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
1924: Ombygget til København motorvogn 100, fabrik N. Larsen, type DKS, serie 90-104, bredde 2.10 m, længde 9.70 m, produceret 1901.
Hovedstadsområdets Trafikselskabsmuseum (HT-museet)
Lukket permanent
1952: Kommet på museum som København motorvogn 100, fabrik N. Larsen, type DKS, serie 90-104, bredde 2.10 m, længde 9.70 m, produceret 1901.

19. oktober 1969.

Den sidste dag med sporvogne i KøbenhavnAf Jakob Koch.
22. april 1972 - 23. april 1972.

November 1984.
Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt
2003: Overtaget af museet som Skjoldenæsholm motorvogn 100 (ex København motorvogn 100), fabrik N. Larsen, type DKS, serie 90-104, bredde 2.10 m, længde 9.70 m, produceret 1901.