København bivogn 1531
Udstillet på museumSporvogne fra København
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, dobbeltdækker-motorvogne, hestesporvogne, ledvogne, letbanevogne, modelbivogne, modelmotorvogne, motorvogne, rensevogne, tårnvogne, åben bivogne og åben modelbivogne.
Bivogne fra København
Vælg vognnummer: 226, 362, 367, 369, 408, 409, 411, 466, 477, 808, 837, 881, 899, 913, 916, 1027, 1033, 1065, 1388, 1400, 1453, 1501, 1531, 1538, 1552, 1569, 1572, 1575 og 1578.
Sporvognens historie
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
23. november 1931: Leveret som København bivogn 1531, fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
17. december 1953: Ombygget til København bivogn 1531, fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.
Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt
1971: Opstillet som København bivogn 1531, fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.
Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt
2002: Kommet på museum som Skjoldenæsholm bivogn 1531 (ex København bivogn 1531), fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler.