Helsingfors motorvogn 50
I drift som museumsvognSporvognens historie
Kaupunkiliikenne / Stadstrafik
I drift
1909: Leveret som Helsingfors motorvogn 50, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJ, type mv, serie 1-67, bredde 2.00 m, produceret 1908-1919, med 20 siddepladser og 18 ståpladser.
Kaupunkiliikenne / Stadstrafik
I drift
1957: Ombygget til Helsingfors arbejdsvogn H 4 (ex Helsingfors motorvogn 50), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJ, type mv, serie 1-67, bredde 2.00 m, produceret 1908-1919, med 20 siddepladser og 18 ståpladser.
Kaupunkiliikenne / Stadstrafik
I drift
1968: Ombygget til Helsingfors museumsvogn 50 (ex Helsingfors motorvogn 50), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJ, type mv, serie 1-67, bredde 2.00 m, produceret 1908-1919, med 20 siddepladser og 18 ståpladser.
Ratikkamuseo / Spåramuseet
Åbent regelmæssigt
6. juli 2012: Kommet på museum som Helsingfors motorvogn 50, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA)/ASJ, type mv, serie 1-67, bredde 2.00 m, produceret 1908-1919, med 20 siddepladser og 18 ståpladser.

1. juli 2018.

1. juni 2019.