Gøteborg motorvogn 754 "Sven Rydell"
I drift som museumsvognSporvogne fra Gøteborg
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, hestesporvogne, lavgulvsledvogne, ledvogne, motorgodsvogne, motorvogne, åben bivogne og åben hestesporvogne.
Motorvogne fra Gøteborg
Vælg vognnummer: 12, 15 (ny), 15 (gl), 15, 16, 18, 19, 25, 30, 43, 49, 54, 87, 92, 115, 120, 129, 133, 155, 186, 208, 209, 211, 302, 511, 512, 519, 520, 524, 528, 531, 542, 546, 576, 582, 595, 599, 602, 617, 623, 625, 706 "Sixten Camp", 713 "Kapten Bölja", 716 "Kent Andersson", 718 "Wilheim Stemhammer", 725 "Karl Gerhard", 730 "Totta Näslund", 739 "Malte Johansson", 753 "Ester Mosesson", 754 "Sven Rydell", 761 "Göran Johansson", 804, 805 "Sven-Erik Johansson", 817, 819, 824 "Ulrika Knape", 840, 844 "Syster Olga", 848 "Kal", 849 "Kalle Glader", 855 "Jens Mattiasson" og 856 "Agne Simonsson".
Sporvognens historie
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
1965 - 1967: Leveret som Gøteborg motorvogn 754 "Sven Rydell", fabrik ASJL, type M28, serie 701-770, bredde 2.65 m, længde 15.13 m, vægt 16.8 t, produceret 1965-1967, med 38 siddepladser og 78 ståpladser, motorkraft 176 kW, max fart 60 km/t.
Djurgårdslinjen 7N
Åbent regelmæssigt
2004: Kommet på museum som Stockholm motorvogn 754 (ex Gøteborg motorvogn 754 "Sven Rydell"), fabrik ASJL, type M28, serie 701-770, bredde 2.65 m, længde 15.13 m, vægt 16.8 t, produceret 1965-1967, med 38 siddepladser og 78 ståpladser, motorkraft 176 kW, max fart 60 km/t.