Gøteborg motorvogn 519
Udgået af driftSporvogne fra Gøteborg
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, hestesporvogne, lavgulvsledvogne, ledvogne, motorgodsvogne, motorvogne, åben bivogne og åben hestesporvogne.
Motorvogne fra Gøteborg
Vælg vognnummer: 12, 15 (ny), 15 (gl), 15, 16, 18, 19, 25, 30, 43, 49, 54, 87, 92, 115, 120, 129, 133, 155, 186, 208, 209, 211, 302, 511, 512, 519, 520, 524, 528, 531, 542, 546, 576, 582, 595, 599, 602, 617, 623, 625, 706 "Sixten Camp", 713 "Kapten Bölja", 716 "Kent Andersson", 718 "Wilheim Stemhammer", 725 "Karl Gerhard", 730 "Totta Näslund", 739 "Malte Johansson", 753 "Ester Mosesson", 754 "Sven Rydell", 761 "Göran Johansson", 804, 805 "Sven-Erik Johansson", 817, 819, 824 "Ulrika Knape", 840, 844 "Syster Olga", 848 "Kal", 849 "Kalle Glader", 855 "Jens Mattiasson" og 856 "Agne Simonsson".
Sporvognens historie
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
1959 - 1962: Leveret som Gøteborg motorvogn 519, fabrik Hägglund, type M25, serie 501-625, bredde 2.65 m, længde 15.13 m, vægt 18.2 t, produceret 1958-1962, med 38 siddepladser og 78 ståpladser, motorkraft 200 kW, max fart 60 km/t.

1985.
Sporveien
I drift
1992 - 1994: Overtaget af selskabet som Oslo motorvogn 283 (ex Gøteborg motorvogn 519), fabrik Hägglund, type SM91, serie 264-299, bredde 2.65 m, længde 14.16 m, vægt 18.0 t, produceret 1992-1994, med 38 siddepladser og 78 ståpladser, motorkraft 180 kW, max fart 60 km/t.
Sporveien
I drift
1998 - 2002: Udgået af drift.