SPORVOGNSREJSER

Gøteborg motorvogn 512

Ophugget
Sporvogne fra Gøteborg

Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, hestesporvogne, lavgulvsledvogne, ledvogne, motorgodsvogne, motorvogne, åben bivogne og åben hestesporvogne.

Motorvogne fra Gøteborg

Vælg vognnummer: 12, 15 (ny), 15 (gl), 15, 16, 18, 19, 25, 30, 43, 49, 54, 87, 92, 115, 120, 129, 133, 155, 186, 208, 209, 211, 302, 511, 512, 519, 520, 524, 528, 531, 542, 546, 576, 582, 595, 599, 602, 617, 623, 625, 706 "Sixten Camp", 713 "Kapten Bölja", 716 "Kent Andersson", 718 "Wilheim Stemhammer", 725 "Karl Gerhard", 730 "Totta Näslund", 739 "Malte Johansson", 753 "Ester Mosesson", 754 "Sven Rydell", 761 "Göran Johansson", 804, 805 "Sven-Erik Johansson", 817, 819, 824 "Ulrika Knape", 840, 844 "Syster Olga", 848 "Kal", 849 "Kalle Glader", 855 "Jens Mattiasson" og 856 "Agne Simonsson".

Sporvognens historie

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1959: Leveret som Gøteborg motorvogn 512, fabrik Hägglund, type M25, serie 501-625, bredde 2.65 m, længde 15.13 m, vægt 18.2 t, produceret 1958-1962, med 38 siddepladser og 78 ståpladser, motorkraft 200 kW, max fart 60 km/t.

Sporveien
I drift

11. november 1992: Ombygget til Oslo motorvogn 280 (ex Gøteborg motorvogn 512), fabrik Hägglund, type SM91, serie 264-299, bredde 2.65 m, længde 14.16 m, vægt 18.0 t, produceret 1992-1994, med 38 siddepladser og 78 ståpladser, motorkraft 180 kW, max fart 60 km/t.

Sporveien
I drift

10. december 2003: Ophugget.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 22. juni 2023.