Gøteborg motorvogn 49
Udgået af driftSporvogne fra Gøteborg
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, hestesporvogne, lavgulvsledvogne, ledvogne, motorgodsvogne, motorvogne, åben bivogne og åben hestesporvogne.
Motorvogne fra Gøteborg
Vælg vognnummer: 12, 15 (ny), 15 (gl), 15, 16, 18, 19, 25, 30, 43, 49, 54, 87, 92, 115, 120, 129, 133, 155, 186, 208, 209, 211, 302, 511, 512, 519, 520, 524, 528, 531, 542, 546, 576, 582, 595, 599, 602, 617, 623, 625, 706 "Sixten Camp", 713 "Kapten Bölja", 716 "Kent Andersson", 718 "Wilheim Stemhammer", 725 "Karl Gerhard", 730 "Totta Näslund", 739 "Malte Johansson", 753 "Ester Mosesson", 754 "Sven Rydell", 761 "Göran Johansson", 804, 805 "Sven-Erik Johansson", 817, 819, 824 "Ulrika Knape", 840, 844 "Syster Olga", 848 "Kal", 849 "Kalle Glader", 855 "Jens Mattiasson" og 856 "Agne Simonsson".
Sporvognens historie
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
1951: Leveret som Gøteborg motorvogn 49, fabrik Hägglund, type M23 "Mustang", serie 1-63, bredde 2.50 m, længde 13.05 m, vægt 16.0 t, produceret 1948-1952, med 31 siddepladser og 74 ståpladser, motorkraft 200 kW.
Sporveien
I drift
1978 - 1980: Overtaget af selskabet som Oslo motorvogn 257 (ex Gøteborg motorvogn 49), fabrik Hägglund, type MBG, serie 254-260, bredde 2.50 m, længde 13.05 m, vægt 16.0 t, produceret 1978-1980, med 31 siddepladser og 105 ståpladser, 4 motorer, motorkraft 46 kW.
Sporveien
I drift
1984 - 1989: Udgået af drift.