Gøteborg motorvogn 211
Udstillet på museumSporvogne fra Gøteborg
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, hestesporvogne, lavgulvsledvogne, ledvogne, motorgodsvogne, motorvogne, åben bivogne og åben hestesporvogne.
Motorvogne fra Gøteborg
Vælg vognnummer: 12, 15 (ny), 15 (gl), 15, 16, 18, 19, 25, 30, 43, 49, 54, 87, 92, 115, 120, 129, 133, 155, 186, 208, 209, 211, 302, 511, 512, 519, 520, 524, 528, 531, 542, 546, 576, 582, 595, 599, 602, 617, 623, 625, 706 "Sixten Camp", 713 "Kapten Bölja", 716 "Kent Andersson", 718 "Wilheim Stemhammer", 725 "Karl Gerhard", 730 "Totta Näslund", 739 "Malte Johansson", 753 "Ester Mosesson", 754 "Sven Rydell", 761 "Göran Johansson", 804, 805 "Sven-Erik Johansson", 817, 819, 824 "Ulrika Knape", 840, 844 "Syster Olga", 848 "Kal", 849 "Kalle Glader", 855 "Jens Mattiasson" og 856 "Agne Simonsson".
Beskrivelse
Sveriges første Mustang.
Sporvognens historie
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
15. april 1943: Leveret som Gøteborg motorvogn 211, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type Mustang.
Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt
2. september 1967: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 211, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type Mustang.

1978.