SPORVOGNSREJSER

Gøteborg motorvogn 16

Udgået af drift

Sporvognens historie

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1902: Leveret som Gøteborg motorvogn 16, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Östgötatrafiken
I drift

1925: Ombygget til Norrköping motorvogn 16 (ex Gøteborg motorvogn 16), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M4, serie 1-156, bredde 2.00 m, længde 8.64 m, vægt 10.5 t, produceret 1908-1921, med 20 siddepladser og 18 ståpladser, motorkraft 60 kW.

Veteranspårvagnar i Norrköping
Åbent regelmæssigt

1967: Kommet på museum som Norrköping motorvogn 16 (ex Gøteborg motorvogn 16).

Postkort: Norrköping
 (1984)Postkort: Norrköping (1984)Af Henrik Boye, Kontorrab, Lars Alderin.
1984.
Postkort: Norrköping museumslinje 1 med motorvogn 16 på Drottninggatan (1990)Postkort: Norrköping museumslinje 1 med motorvogn 16 på Drottninggatan (1990)Af Hallberg & Carlsson, Henrik Boye, Ultraförlaget.
1990.
Øloplukker: Norrköping museumslinje 1 med motorvogn 16, forsiden (1995)Øloplukker: Norrköping museumslinje 1 med motorvogn 16, forsiden (1995)Af Henrik Boye, Himmelstalund Centrumcampingen.
5. juli 1995.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 30. november 2024.