SPORVOGNSREJSER

Gøteborg motorvogn 15 (ny)

I drift som museumsvogn
Sporvogne fra Gøteborg

Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, hestesporvogne, lavgulvsledvogne, ledvogne, motorgodsvogne, motorvogne, åben bivogne og åben hestesporvogne.

Motorvogne fra Gøteborg

Vælg vognnummer: 12, 15 (ny), 15 (gl), 15, 16, 18, 19, 25, 30, 43, 49, 54, 87, 92, 115, 120, 129, 133, 155, 186, 208, 209, 211, 302, 511, 512, 519, 520, 524, 528, 531, 542, 546, 576, 582, 595, 599, 602, 617, 623, 625, 706 "Sixten Camp", 713 "Kapten Bölja", 716 "Kent Andersson", 718 "Wilheim Stemhammer", 725 "Karl Gerhard", 730 "Totta Näslund", 739 "Malte Johansson", 753 "Ester Mosesson", 754 "Sven Rydell", 761 "Göran Johansson", 804, 805 "Sven-Erik Johansson", 817, 819, 824 "Ulrika Knape", 840, 844 "Syster Olga", 848 "Kal", 849 "Kalle Glader", 855 "Jens Mattiasson" og 856 "Agne Simonsson".

Sporvognens historie

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

30. april 1949: Leveret som Gøteborg motorvogn 15 (ex Gøteborg motorvogn 15 (ny)), fabrik Hägglund, type M23 "Mustang", serie 1-63, bredde 2.50 m, længde 13.05 m, vægt 16.0 t, produceret 1948-1952, med 31 siddepladser og 74 ståpladser, motorkraft 200 kW.

Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt

September 1977: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 15 (ex Gøteborg motorvogn 15 (ny)), fabrik Hägglund, type M23 "Mustang", serie 1-63, bredde 2.50 m, længde 13.05 m, vægt 16.0 t, produceret 1948-1952, med 31 siddepladser og 74 ståpladser, motorkraft 200 kW.

Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 15 på Kungsportsavenyen (1973)Postkort: Gøteborg 12 (Lisebergslinjen) med motorvogn 15 på Kungsportsavenyen (1973)Af Dan Aronsson, Henrik Boye, Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR).
1973.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 10. april 2025.