Gøteborg motorvogn 133
I drift som museumsvognSporvogne fra Gøteborg
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, hestesporvogne, lavgulvsledvogne, ledvogne, motorgodsvogne, motorvogne, åben bivogne og åben hestesporvogne.
Motorvogne fra Gøteborg
Vælg vognnummer: 12, 15 (ny), 15 (gl), 15, 16, 18, 19, 25, 30, 43, 49, 54, 87, 92, 115, 120, 129, 133, 155, 186, 208, 209, 211, 302, 511, 512, 519, 520, 524, 528, 531, 542, 546, 576, 582, 595, 599, 602, 617, 623, 625, 706 "Sixten Camp", 713 "Kapten Bölja", 716 "Kent Andersson", 718 "Wilheim Stemhammer", 725 "Karl Gerhard", 730 "Totta Näslund", 739 "Malte Johansson", 753 "Ester Mosesson", 754 "Sven Rydell", 761 "Göran Johansson", 804, 805 "Sven-Erik Johansson", 817, 819, 824 "Ulrika Knape", 840, 844 "Syster Olga", 848 "Kal", 849 "Kalle Glader", 855 "Jens Mattiasson" og 856 "Agne Simonsson".
Beskrivelse
Platforms forlægning i 1925.
Sporvognens historie
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
5. oktober 1920: Leveret som Gøteborg motorvogn 133, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type Limpa M4.
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
Juli 1962: Ombygget til Gøteborg motorvogn 113 (ex Gøteborg motorvogn 133), fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type Limpa M4.
Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt
1984: Kommet på museum som Gøteborg motorvogn 133, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type Limpa M4.

1982.

Juli 1985.

1995.

2. juli 2012.