Gøteborg motorvogn 12
SkrottetSporvogne fra Gøteborg
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, hestesporvogne, lavgulvsledvogne, ledvogne, motorgodsvogne, motorvogne, åben bivogne og åben hestesporvogne.
Motorvogne fra Gøteborg
Vælg vognnummer: 12, 15 (ny), 15 (gl), 15, 16, 18, 19, 25, 30, 43, 49, 54, 87, 92, 115, 120, 129, 133, 155, 186, 208, 209, 211, 302, 511, 512, 519, 520, 524, 528, 531, 542, 546, 576, 582, 595, 599, 602, 617, 623, 625, 706 "Sixten Camp", 713 "Kapten Bölja", 716 "Kent Andersson", 718 "Wilheim Stemhammer", 725 "Karl Gerhard", 730 "Totta Näslund", 739 "Malte Johansson", 753 "Ester Mosesson", 754 "Sven Rydell", 761 "Göran Johansson", 804, 805 "Sven-Erik Johansson", 817, 819, 824 "Ulrika Knape", 840, 844 "Syster Olga", 848 "Kal", 849 "Kalle Glader", 855 "Jens Mattiasson" og 856 "Agne Simonsson".
Sporvognens historie
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
1949: Leveret som Gøteborg motorvogn 12, fabrik Hägglund, type M23 "Mustang", serie 1-63, bredde 2.50 m, længde 13.05 m, vægt 16.0 t, produceret 1948-1952, med 31 siddepladser og 74 ståpladser, motorkraft 200 kW.
Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift
1988: Ombygget til Gøteborg motorvogn 330 (ex Gøteborg motorvogn 12), fabrik Hägglund, type A31 "mustang", serie 328-333, bredde 2.50 m, længde 13.05 m, vægt 15.4 t, produceret 1967, med 31 siddepladser og 74 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 50 kW.
Djurgårdslinjen 7N
Åbent regelmæssigt
Oktober 1994: Overtaget af museet som Stockholm motorvogn 330 (ex Gøteborg motorvogn 12), fabrik Hägglund, type A31 "mustang", serie 328-333, bredde 2.50 m, længde 13.05 m, vægt 15.4 t, produceret 1967, med 31 siddepladser og 74 ståpladser, 4 aksler, 4 motorer, motorkraft 50 kW.

21. juli 1992.
Djurgårdslinjen 7N
Åbent regelmæssigt
2001: Skrottet.