SPORVOGNSREJSER

Gøteborg motorvogn 115

Udstillet på museum
Sporvogne fra Gøteborg

Vælg vogntype: Arbejdsvogne, bivogne, hestesporvogne, lavgulvsledvogne, ledvogne, motorgodsvogne, motorvogne, åben bivogne og åben hestesporvogne.

Motorvogne fra Gøteborg

Vælg vognnummer: 12, 15 (ny), 15 (gl), 15, 16, 18, 19, 25, 30, 43, 49, 54, 87, 92, 115, 120, 129, 133, 155, 186, 208, 209, 211, 302, 511, 512, 519, 520, 524, 528, 531, 542, 546, 576, 582, 595, 599, 602, 617, 623, 625, 706 "Sixten Camp", 713 "Kapten Bölja", 716 "Kent Andersson", 718 "Wilheim Stemhammer", 725 "Karl Gerhard", 730 "Totta Näslund", 739 "Malte Johansson", 753 "Ester Mosesson", 754 "Sven Rydell", 761 "Göran Johansson", 804, 805 "Sven-Erik Johansson", 817, 819, 824 "Ulrika Knape", 840, 844 "Syster Olga", 848 "Kal", 849 "Kalle Glader", 855 "Jens Mattiasson" og 856 "Agne Simonsson".

Sporvognens historie

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1918: Leveret som Gøteborg motorvogn 115, fabrik Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget (ASEA), type M5, serie 47-177, bredde 2.00 m, længde 10.28 m, vægt 12.5 t, produceret 1921-1941, med 20 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 41 kW.

Göteborgs Spårvägar (GS)
I drift

1960 - 1970: Ombygget til Gøteborg arbejdsvogn 115 (ex Gøteborg motorvogn 115), type Sneplov AM5.

Spårvägssällskapet Ringlinien (SSR)
Åbent regelmæssigt

1980 - 1990: Kommet på museum som Gøteborg arbejdsvogn 115 (ex Gøteborg motorvogn 115), type Sneplov AM5.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 12. juni 2024.