SPORVOGNSREJSER

Frederiksberg dobbeltdækker-motorvogn 50

I drift som museumsvogn

Sporvognens historie

Frederiksberg Sporveje (FS)
Nedlagt

1915: Leveret som Frederiksberg dobbeltdækker-motorvogn 50, fabrik Falkenried/N. Larsen/Vulcan, type Frederiksberg Sporveje, bredde 2.00 m, længde 8.00 m, med 43 siddepladser og 6 ståpladser, 2 aksler.

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

1919: Overtaget af selskabet som København dobbeltdækker-motorvogn 419 (ex Frederiksberg dobbeltdækker-motorvogn 50), fabrik Falkenried/N. Larsen/Vulcan, type Frederiksberg Sporveje, bredde 2.00 m, længde 8.00 m, med 43 siddepladser og 6 ståpladser, 2 aksler.

Plakat: København sporvognslinje 8 med motorvogn 484  (1972)Plakat: København sporvognslinje 8 med motorvogn 484 (1972)Af Henrik Boye, Københavns Sporveje (KS).
22. april 1972.
Postkort: København sporvognslinje 8 med dobbeltdækker-motorvogn 380 ved Rådhuspladsen (1996)Postkort: København sporvognslinje 8 med dobbeltdækker-motorvogn 380 ved Rådhuspladsen (1996)Af Henrik Boye, John Lundgren, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
1996.

Københavns Sporveje (KS)
Nedlagt

1936: Ombygget til København museumsvogn 50 (ex Frederiksberg dobbeltdækker-motorvogn 50), fabrik Falkenried/N. Larsen/Vulcan, type Frederiksberg Sporveje, bredde 2.00 m, længde 8.00 m, med 43 siddepladser og 6 ståpladser, 2 aksler.

Postkort: København museumsvogn 50 på Allégade (1967)Postkort: København museumsvogn 50 på Allégade (1967)Af Henrik Boye, HT museum, Torben Liebst.
17. juni 1967.
Sidste sporvogn i København 22.april 1972Sidste sporvogn i København 22.april 1972Af John Lehmann.
22. april 1972.
Sporvogne i København 1972Sporvogne i København 1972Af Hans Jørgen Lerstrup Larsen.
23. april 1972.

Hovedstadsområdets Trafikselskabsmuseum (HT-museet)
Lukket permanent

1. oktober 1984: Kommet på museum som København dobbeltdækkermotorvogn 50 (ex Frederiksberg dobbeltdækker-motorvogn 50), fabrik Falkenried/N. Larsen/Vulcan, type Frederiksberg Sporveje, bredde 2.00 m, længde 8.00 m, med 43 siddepladser og 6 ståpladser, 2 aksler.

Den sidste dag med sporvogne i KøbenhavnDen sidste dag med sporvogne i KøbenhavnAf Jakob Koch.
22. april 1972 - 23. april 1972.

Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt

2003: Overtaget af museet som Skjoldenæsholm dobbeltdækkermotorvogn 50 (ex Frederiksberg dobbeltdækker-motorvogn 50), fabrik Falkenried/N. Larsen/Vulcan, type Frederiksberg Sporveje, bredde 2.00 m, længde 8.00 m, med 43 siddepladser og 6 ståpladser, 2 aksler.

Øloplukker: Skjoldenæsholm motorvogn 50 (2000)Øloplukker: Skjoldenæsholm motorvogn 50 (2000)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
2000.
Nøglering: Skjoldenæsholm dobbeltdækkermotorvogn 50 (2003)Nøglering: Skjoldenæsholm dobbeltdækkermotorvogn 50 (2003)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
2003.
Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 50 ved Eilers Eg (2003)Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 50 ved Eilers Eg (2003)Af Henrik Boye, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
2003.
Sporvogne på Skoldenæsholm. 27. juli 2004Sporvogne på Skoldenæsholm. 27. juli 2004Af Dines Bogø.
27. juli 2004.
Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 587 foran Valby Gamle Remise (2005)Postkort: Skjoldenæsholm motorvogn 587 foran Valby Gamle Remise (2005)Af Henrik Boye, John Lundgren, Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
2005.
Sporvejsmuseet - Trafikweekend 2015Sporvejsmuseet - Trafikweekend 2015Af SporvognDK.
25. juli 2015 - 26. juli 2015.
SporvejsmuseetSporvejsmuseetAf M Graugaard H.
Juni 2018.
Århus på SporvejsmuseetÅrhus på SporvejsmuseetAf Flemming Berg Olsen.
19. oktober 2018.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 17. november 2024.