Dresden motorvogn 2000
I drift som museumsvognSporvognens historie
Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP)
I drift
17. juli 1967: Leveret som Prag motorvogn 2000 (ex Dresden motorvogn 2000), fabrik Tatra, type Prototype A19 ČKD T4D.
Dresdner Verkehrsbetriebe (DVB)
I drift
September 1967: Overtaget af selskabet som Dresden motorvogn 2000, fabrik Tatra, type A19 ČKD T4D, længde 14.94 m, vægt 16.8 t.
Dresdner Verkehrsbetriebe (DVB)
I drift
Oktober 1971: Vognnummer ændret til Dresden motorvogn 724 001-2 (ex Dresden motorvogn 2000), fabrik Tatra, type A19 ČKD T4D, længde 14.94 m, vægt 16.8 t.
Dresdner Verkehrsbetriebe (DVB)
I drift
December 1984: Vognnummer ændret til Dresden motorvogn 201 201 (ex Dresden motorvogn 2000), fabrik Tatra, type A19 ČKD T4D, længde 14.94 m, vægt 16.8 t.
Straßenbahnmuseum Dresden
Åbent regelmæssigt
April 1999: Kommet på museum som Dresden motorvogn 2000, fabrik Tatra, type A19 ČKD T4D, længde 14.94 m, vægt 16.8 t.

April 2003.