Chemnitz motorvogn 206
Udstillet på museumSporvogne fra Chemnitz
Vælg vogntype: Bivogne, godsvogne, lavgulvsledvogne, motorvogne og slibevogne.
Motorvogne fra Chemnitz
Vælg vognnummer: 14, 15, 20, 42, 169, 176, 206, 231, 232, 251, 334, 503, 507, 517, 519, 520, 521, 522, 801, 804, 813, 820, 823, 835 og 1102.
Sporvognens historie
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1928: Leveret som Chemnitz motorvogn 206, fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 17, serie 203-207, bredde 2.10 m, længde 10.21 m, produceret 1928, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
3. januar 1975: Vognnummer ændret til Chemnitz motorvogn 306 (ex Chemnitz motorvogn 206), fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 17, serie 203-207, bredde 2.10 m, længde 10.21 m, produceret 1928, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
30. september 1977: Vognnummer ændret til Chemnitz motorvogn 316 (ex Chemnitz motorvogn 206), fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 17, serie 203-207, bredde 2.10 m, længde 10.21 m, produceret 1928, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.

1988.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
6. november 1988: Ombygget til Chemnitz museumsvogn 316 (ex Chemnitz motorvogn 206), fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 17, serie 203-207, bredde 2.10 m, længde 10.21 m, produceret 1928, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.
Straßenbahnmuseum Chemnitz
Åbent regelmæssigt
1994: Kommet på museum som Chemnitz motorvogn 306 (ex Chemnitz motorvogn 206), fabrik Siemens-Schuckertwerke (SSW)/Waggonfabrik Busch, Bautzen, type T 17, serie 203-207, bredde 2.10 m, længde 10.21 m, produceret 1928, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.

1988.