Chemnitz motorvogn 169
Udstillet på museumSporvogne fra Chemnitz
Vælg vogntype: Bivogne, godsvogne, lavgulvsledvogne, motorvogne og slibevogne.
Motorvogne fra Chemnitz
Vælg vognnummer: 14, 15, 20, 42, 169, 176, 206, 231, 232, 251, 334, 503, 507, 517, 519, 520, 521, 522, 801, 804, 813, 820, 823, 835 og 1102.
Sporvognens historie
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1919: Leveret som Chemnitz motorvogn 169, fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Eigenbau/Pöge Elektrizitäts-AG, type T 10, serie 163-172, bredde 2.05 m, længde 8.44 m, vægt 10.7 t, produceret 1919, med 18 siddepladser og 34 ståpladser, 2 aksler.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1951: Ombygget til Chemnitz skolevogn 169 (ex Chemnitz motorvogn 169), fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Eigenbau/Pöge Elektrizitäts-AG, type T 10, serie 163-172, bredde 2.05 m, længde 8.44 m, vægt 10.7 t, produceret 1919, med 18 siddepladser og 34 ståpladser, 2 aksler.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1. januar 1956: Vognnummer ændret til Chemnitz skolevogn 1169 (ex Chemnitz motorvogn 169), fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Eigenbau/Pöge Elektrizitäts-AG, type T 10, serie 163-172, bredde 2.05 m, længde 8.44 m, vægt 10.7 t, produceret 1919, med 18 siddepladser og 34 ståpladser, 2 aksler.

1988.
Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift
1980: Ombygget til Chemnitz museumsvogn 69 (ex Chemnitz motorvogn 169), fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Eigenbau/Pöge Elektrizitäts-AG, type T 10, serie 163-172, bredde 2.05 m, længde 8.44 m, vægt 10.7 t, produceret 1919, med 18 siddepladser og 34 ståpladser, 2 aksler.

1980 - 1989.

November 1988.
Straßenbahnmuseum Chemnitz
Åbent regelmæssigt
6. september 1996: Kommet på museum som Chemnitz motorvogn 169, fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Eigenbau/Pöge Elektrizitäts-AG, type T 10, serie 163-172, bredde 2.05 m, længde 8.44 m, vægt 10.7 t, produceret 1919, med 18 siddepladser og 34 ståpladser, 2 aksler.

1988.

2000.