SPORVOGNSREJSER

Chemnitz motorvogn 15

Udstillet på museum

Beskrivelse

Udstillet på transports udstilling i München i 1925

Sporvognens historie

Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift

5. oktober 1925: Leveret som Chemnitz motorvogn 15, fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Carl Weyer & Cie, Düsseldorf, type T 13, serie 7-16, bredde 2.10 m, længde 9.90 m, produceret 1925, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.

Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift

1936: Vognnummer ændret til Chemnitz motorvogn 267 (ex Chemnitz motorvogn 15), fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Carl Weyer & Cie, Düsseldorf, type T 13, serie 7-16, bredde 2.10 m, længde 9.90 m, produceret 1925, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.

Chemnitzer Verkehr (CVAG)
I drift

1. januar 1976: Ombygget til Chemnitz arbejdsvogn 1267 (ex Chemnitz motorvogn 15), fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Carl Weyer & Cie, Düsseldorf, type T 13, serie 7-16, bredde 2.10 m, længde 9.90 m, produceret 1925, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.

Straßenbahnmuseum Chemnitz
Åbent regelmæssigt

1. februar 1984: Kommet på museum som Chemnitz motorvogn 15, fabrik Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (AEG)/Carl Weyer & Cie, Düsseldorf, type T 13, serie 7-16, bredde 2.10 m, længde 9.90 m, produceret 1925, med 22 siddepladser og 38 ståpladser, 2 motorer, motorkraft 47 kW.

Postkort: Chemnitz motorvogn 15 nær Straßenbahnmuseum (1988)Postkort: Chemnitz motorvogn 15 nær Straßenbahnmuseum (1988)Af Henrik Boye, Maik Wagner, Straßenbahnfreunde Chemnitz, Thomas Böttger.
1988.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 30. november 2024.