Bremen motorvogn 701
I drift som museumsvognSporvogne fra Bremen
Vælg vogntype: Arbejdsvogne, autotårnvogne, bivogne, godsvogne, hestesporvogne, lavgulvsledvogne, ledvogne, motorvogne, skinnerensevogne, skinnetransportvogne, sneplove, tårnvogne og åben sommervogne.
Motorvogne fra Bremen
Vælg vognnummer: 30, 36, 49 "Grüne Minna", 134, 135, 182, 206, 232, 266, 281, 653, 701, 811, 813, 820, 825, 827, 921, 922 og 926.
Sporvognens historie
Bremer Straßenbahn (BSAG)
I drift
1947: Leveret som Bremen motorvogn 701, fabrik Bremer Dock- und Maschinenbau GmbH, type T2c, serie 700-724, bredde 2.14 m, længde 10.00 m, vægt 12.2 t, produceret 1947, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, 2 motorer, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.

1970.
Bremer Straßenbahn (BSAG)
I drift
1970: Ombygget til Bremen arbejdsvogn 886 (ex Bremen motorvogn 701), fabrik Bremer Dock- und Maschinenbau GmbH, type T2c, serie 700-724, bredde 2.14 m, længde 10.00 m, vægt 12.2 t, produceret 1947, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, 2 motorer, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.
Bremer Straßenbahn (BSAG)
I drift
1985: Opstillet som Bremen arbejdsvogn 886 (ex Bremen motorvogn 701), fabrik Bremer Dock- und Maschinenbau GmbH, type T2c, serie 700-724, bredde 2.14 m, længde 10.00 m, vægt 12.2 t, produceret 1947, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, 2 motorer, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.

30. marts 1990.
Bremen Sporvognsmuseum (Das Depot)
Åbent regelmæssigt
1990: Overtaget af museet som Bremen motorvogn 701, fabrik Bremer Dock- und Maschinenbau GmbH, type T2c, serie 700-724, bredde 2.14 m, længde 10.00 m, vægt 12.2 t, produceret 1947, med 24 siddepladser og 56 ståpladser, 2 aksler, 2 motorer, motorkraft 60 kW, max fart 50 km/t.

1990.

August 2003.

2006.

2014.

22. august 2020.