"Det er skønt at få suppleret samlingerne engang imellem og mulighederne er store. Se mine mange sporvogns kort her! Også udenlandske kort kan opleves her!"
"I perioden 1911-1952 kørte der sporvogne i Odense. Der var tre linjer, nemlig: Hovedlinjen (1911-1952), Havnelinjen (1913-1926) og Skibhuslinjen (1926-1939). I Odense havde man i modsætning til i København og Århus ikke først hestesporveje, men indførte fra begyndelsen elektriske sporveje."
"Om sporvogne og sporveje, både i drift værende systemer, sporvejsmusser, samt historiske information om Københavns Sporveje, Odense Sporvej samt Aarhus Sporveje."
Trafik i Odense Af: Tommy Rolf Nielsen Martens. Sprog: Dansk, engelsk, tysk.
"Letbanen kører de fleste af døgnets timer hele ugen. Første morgenafgang er kl. 05 fra Tarup og Hjallese – og sidste tog kører fra stationerne kl. 24 midnat."
"Her er igen den aktuelle liste over alle sporvognsselskaber i verden (pr. december 2024). Som altid er undergrundsbaner, trolleybusser og andre relaterede jernbaner også inkluderet."
"Svenska Spårvägssällskapet driver museumssporvogne fire steder i Sverige. I Malmköping findes Sveriges Lokaltrafikmuseum med bevarede sporvogne og busser fra mange svenske byer. Vi kører også i Stockholm, Norrköping og Malmö samt samarbejder med Ringlinien i Göteborg."
"Sporvejsmuset Skjoldenæsholm er et levende museum. Du oplever kollektiv transport som den tog sig ud i 1800- og i 1900-tallet. Der er kørende sporvogne fra 3 danske byer (København, Odense og Aarhus) og europæiske byer samt fra Melbourne i Australien."
"Der findes tilhængere af letbanen, og der findes modstandere af letbanen - og så findes der folk som Henrik Boye fra Middelfart, som slet ikke kan få nok. Ti gange årligt rejser han ud i verden på letbane-tur, hvilket gør ham til Danmarks største ukronede letbane-nørd - i ordets mest positive forstand."
"Odense Letbanen kommer til at samle byen. Ved at binde byens nordlige og sydlige bydele kommer Tarup og Hjallese i syd tættere på centrum. Samtidigt bliver Odenses knudepunkter og store udviklingsprojekter forbundet gennem letbanens rute."
"Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm blev indviet den 26. maj 1978 og er under stadig udbygning. Museet er opbygget og drives udelukkende af frivillig, ulønnet arbejdskraft, der som medlemmer af Sporvejshistorisk Selskab tilbringer en stor del af deres fritid til at sikre en fortsat drift og udbygning af museet."