SPORVOGNSREJSER
T1

Sevilla sporvognslinje T1: Plaza Nueva - Nervion

I drift

By: Sevilla (Spanien).
Sporlængde: 2,1 km.

Sporvidde: 1435 mm (normalspor).
Åbnet: .

Sporvognslinjer i Sevilla

T1Sevilla sporvognslinje T1: Plaza Nueva - Nervion
I drift

Sevilla sporvognslinje 1
Nedlagt

Sevilla sporvognslinje 3
Nedlagt

Sevilla sporvognslinje 6
Nedlagt

Sevilla sporvognslinje 24
Nedlagt

Stoppesteder

Plaza NuevaSan BernardoArchivo de IndiasPrado De San SebastianPuerta de JerezNervion.

Sevilla sporvognslinje T1: Plaza Nueva - Nervion linjekort

Se linjekort i høj opløsning.

Fotos og videoer af Sevilla sporvognslinje T1: Plaza Nueva - Nervion

Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 302 ved Archivo de Indias (2023)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 302 ved Archivo de Indias (2023)Af Henrik Boye.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 303 ved Archivo de Indias (2023)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 303 ved Archivo de Indias (2023)Af Henrik Boye.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 304 på Avenida de la Constitución (2023)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 304 på Avenida de la Constitución (2023)Af Henrik Boye.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 301 på Calle San Fernando (2023)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 301 på Calle San Fernando (2023)Af Lars Bjarne Nielsen.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 301 ved Plaza Nueva (2023)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 301 ved Plaza Nueva (2023)Af Lars Bjarne Nielsen.
.
Sevilla sporvognslinje T1 på Plaza Nueva (2023)Sevilla sporvognslinje T1 på Plaza Nueva (2023)Af Lars Bjarne Nielsen.
.
Sevilla sporvognslinje T1 på Puerta de Jerez (2023)Sevilla sporvognslinje T1 på Puerta de Jerez (2023)Af Lars Bjarne Nielsen.
.
MetroCentro (sporvogn) Sevilla / Sevilla - ombord
9:33
MetroCentro (sporvogn) Sevilla / Sevilla - ombordTag med os på en tur med sporvognen fra Plaza Nueva til San Bernardo! MetroCentro er et sporvognssystem, der betjener centrum af Sevilla i Spanien. Det begyndte at køre i oktober 2007 og drives af TUSSAM, som også driver byens busser. Mens linjen i øjeblikket (2022) kun har fem stop, har den forbindelser til Renfe Cercanias og metrolinje 1 (tjek vores anden video af det!). En udvidelse er i gang med det formål at bringe linjen til Adifs Santa Justa station via Nervion. Selvom systemet oprindeligt havde en køreledning langs hele strækningen, blev det ombygget, så sporvogne med superkondensatorer oplades ved hvert stop i de historisk følsomme dele af centrum.Af Metropolitan Studios London - .
Sevilla Sporvogn i det historiske centrum
5:27
Sevilla Sporvogn i det historiske centrumSevilla har et lille sporvognsselskab, der betjener byens centrum, kaldet MetroCentro. I øjeblikket er der kun én rute (T1) med en længde på 2 kilometer og 5 stop (inklusive begge endepunkter). En samlet flåde på 5 CAF Urbis 300 sporvogne er tilstrækkelig til at give en 10-minutters frekvens. Brugen er høj, fordi der ikke kører busser i den gamle bykerne omkring katedralen. I samme område er der ingen luftledning, så sporvognene skal køre på batterier. Disse batterier kan oplades under stop via strømaftageren på 20 sekunder. Katedralen ledes af en sektion af enkeltspor.Af Public Transport Worldwide - .
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 301 nær Archivo de Indias (2018)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 301 nær Archivo de Indias (2018)Af Lars Engraf.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 303 på Avenida de la Constitución (2018)Mest viste foto -
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 303 på Avenida de la Constitución (2018)Af Lars Engraf.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 303 ved Archivo de Indias (2018)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 303 ved Archivo de Indias (2018)Af Lars Engraf.
.
MetroCentro Sevilla, Spanien. Wow, hybrid sporvognsoplevelse!
3:21
MetroCentro Sevilla, Spanien. Wow, hybrid sporvognsoplevelse!Sevilla, Spanien (Sevilla) har en sporvogn med kort linje i centrum, der betjener shopping- og turismeområdet i byens centrum. Sporvognsturen koster mere end 2 Euro pr. person og varer omkring 10-15 minutter på en 1,4 km lang linje. Interessant nok er det hybridbatteri og elektrisk drevet. Hop ombord!Af swissclimber1 - .
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 301 ved Archivo de Indias (2017)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 301 ved Archivo de Indias (2017)Af John Ellegaard Nielsen.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 301 ved Prado De San Sebastian (2017)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 301 ved Prado De San Sebastian (2017)Af John Ellegaard Nielsen.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 302 på Calle San Fernando (2017)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 302 på Calle San Fernando (2017)Af John Ellegaard Nielsen.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 301 på Calle San Fernando (2017)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 301 på Calle San Fernando (2017)Af John Ellegaard Nielsen.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 303 på Puerta de Jerez (2017)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 303 på Puerta de Jerez (2017)Af John Ellegaard Nielsen.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 304 på Calle San Fernando (2017)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 304 på Calle San Fernando (2017)Af John Ellegaard Nielsen.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 304 ved Prado De San Sebastian (2017)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 304 ved Prado De San Sebastian (2017)Af John Ellegaard Nielsen.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 302 ved Archivo de Indias (2014)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 302 ved Archivo de Indias (2014)Af Silas Boye Nissen.
.
Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 304 ved Archivo de Indias (2014)Sevilla sporvognslinje T1 med lavgulvsledvogn 304 ved Archivo de Indias (2014)Af Silas Boye Nissen.
.
Sevilla-sporvognen (2018)
2:31
Sevilla-sporvognen (2018)Sevillas sporvogn, stille, effektiv og velintegreret, har muliggjort gågader og frem for alt muligheden for at opleve gaderne mere fredeligt. Som videoen viser, er der en utrolig stilhed (man kan høre fuglene kvidre i videoen), og det er muligt at cykle, krydse sporene og endda køre i bil (der er et par hoteller i området). http://www.sosfirenze.it/Af mrhomer1 - .

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: .