SPORVOGNSREJSER
17

Hannover sporvognslinje 17: Hauptbahnhof / ZOB - Wallensteinstr.

I drift

By: Hannover (Tyskland).
Sporlængde: 5,8 km.
Køretid: 17 min.

Sporvidde: 1435 mm (normalspor).
Åbnet: 1903.
Nedlagt: 1956.
Genåbnet: 5. april 1968.

Linjen drives af

Üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe
I drift

Linjer i Hannover

Vælg linjetype: Sporvognslinjer, lejlighedslinjer, museumslinjer, natlinjer, regionallinjer og turistlinjer.


Sporvognslinjer i Hannover

1Hannover sporvognslinje 1: Langenhagen - Sarstedt
I drift

2Hannover sporvognslinje 2: Alte Heide - Gleidingen
I drift

3Hannover sporvognslinje 3: Altwarmbüchen - Wettbergen
I drift

4Hannover sporvognslinje 4: Garbsen - Roderbruch
I drift

5Hannover sporvognslinje 5: Stöcken - Anderten
I drift

6Hannover sporvognslinje 6: Nordhafen - Messe / Ost (EXPO-Plaza)
I drift

7Hannover sporvognslinje 7: Wettbergen - Misburg
I drift

8Hannover sporvognslinje 8: Dragonerstr. - Messe / Nord
I drift

9Hannover sporvognslinje 9: Empelde - Hauptbahnhof (Ernst-August-Platz)
I drift

10Hannover sporvognslinje 10: Ahlem - Hauptbahnhof / ZOB
I drift

11Hannover sporvognslinje 11: Haltenhoffstr. - Zoo
I drift

13Hannover sporvognslinje 13: Fasanenkrug - Hemmingen
I drift

17Hannover sporvognslinje 17: Hauptbahnhof / ZOB - Wallensteinstr.
I drift

14Hannover sporvognslinje 14: Oberricklingen - Kleefeld
Nedlagt

Hannover sporvognslinje 12
Nedlagt

Hannover sporvognslinje 21
Nedlagt

Stoppesteder

Hauptbahnhof / ZOBWallensteinstr.Schwarzer Bär.

Hannover sporvognslinje 17: Hauptbahnhof / ZOB - Wallensteinstr. linjekort

Se linjekort i høj opløsning.

Fotos og videoer af Hannover sporvognslinje 17: Hauptbahnhof / ZOB - Wallensteinstr.

ÜSTRA Hannovers TransportselskabÜSTRA Hannovers TransportselskabAf Paul Schabraneck.
1. marts 2017.
Stadtbahn Hannover TW 6000 Üstra. Metro Den Grønne LetbaneStadtbahn Hannover TW 6000 Üstra. Metro Den Grønne LetbaneAf Benjamin Schulz.
23. oktober 2012.
Hannover Stadtbahn - Køretøjer (2007) (HD)Hannover Stadtbahn - Køretøjer (2007) (HD)Af Horst Honig.
2007.

Kommentarer

Sibylle Brändler (30. januar 2023):

"Hvordan kører letbanen fra den centrale busstation? Over eller under vejen?"

Henrik Boye (30. januar 2023):

"Gaderute ovenfor."

Günter Herrmann (4. maj 2023):

"Disse Hannover forhøjede platforme er fantastiske. De er de dyre penge værd, fordi de giver tusindvis af mennesker dækning og beskyttelse mod droner, bomber og direkte ild i krigstid. På den anden side er de færdige, men ikke åbnede underjordiske stationer (f.eks. Kröpke, Steintor, Ihmezentrum) fortid. De burde rives ned, fordi vores land kun har venner."

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: 29. november 2024.