SPORVOGNSREJSER
11

Hannover sporvognslinje 11: Haltenhoffstraße - Zoo

I drift

By: Hannover (Tyskland).
Sporlængde: 7,6 km.
Køretid: 17 min.

Sporvidde: 1435 mm (normalspor).
Åbnet: .

Linjer i Hannover

Vælg linjetype: Sporvognslinjer, lejlighedslinjer, museumslinjer, natlinjer, regionallinjer og turistlinjer.

Sporvognslinjer i Hannover

1Hannover sporvognslinje 1: Langenhagen - Sarstedt
I drift

2Hannover sporvognslinje 2: Alte Heide - Gleidingen
I drift

3Hannover sporvognslinje 3: Altwarmbüchen - Wettbergen
I drift

4Hannover sporvognslinje 4: Garbsen - Roderbruch
I drift

5Hannover sporvognslinje 5: Stöcken - Anderten
I drift

6Hannover sporvognslinje 6: Nordhafen - Messe / Ost (EXPO-Plaza)
I drift

7Hannover sporvognslinje 7: Wettbergen - Misburg
I drift

8Hannover sporvognslinje 8: Dragonerstraße - Messe/Nord
I drift

9Hannover sporvognslinje 9: Empelde - Hauptbahnhof (Ernst-August-Platz)
I drift

10Hannover sporvognslinje 10: Ahlem - Hauptbahnhof / ZOB
I drift

11Hannover sporvognslinje 11: Haltenhoffstraße - Zoo
I drift

13Hannover sporvognslinje 13: Fasanenkrug - Hemmingen
I drift

17Hannover sporvognslinje 17: Hauptbahnhof/ZOB - Wallensteinstraße
I drift

14Hannover sporvognslinje 14: Oberricklingen - Kleefeld
Nedlagt

Hannover sporvognslinje 12
Nedlagt

Hannover sporvognslinje 21
Nedlagt

Stoppesteder

HaltenhoffstraßeZooSteintorHannover Congress CentrumKröpckeAegientorplatz.

Hannover sporvognslinje 11: Haltenhoffstraße - Zoo linjekort

Se linjekort i høj opløsning.

Fotos og videoer af Hannover sporvognslinje 11: Haltenhoffstraße - Zoo

Hannover sporvognslinje 11 med ledvogn 2550 ved Congress Centrum (2020)Hannover sporvognslinje 11 med ledvogn 2550 ved Congress Centrum (2020)Af Henrik Boye.
.
Hannover sporvognslinje 11 med ledvogn 2554 ved Congress Centrum (2020)Hannover sporvognslinje 11 med ledvogn 2554 ved Congress Centrum (2020)Af Henrik Boye.
.
Hannover letbane (2012)
17:29
Hannover letbane (2012)Hannover byjernbane har et netværk på over 100 km og kører i øjeblikket. 12 linjer. Den længste er linje 1 fra Langenhagen til Sarstedt. Letbanen drives af Hannover Overland Works and Tram (ÜSTRA). Grundfrekvensen er 10 minutter (undtagen linje 17 og eksterne forgreninger af linje 1 og 2). Køretøjsflåden omfatter TW6000 fra DÜWAG og LHB samt TW2000 fra LHB. TW3000 følger om kort tid, som for første gang ikke vil have foldetrin. TW6000 er gradvist blevet udfaset siden EXPO 2000. TW6000'ere, der er afleveret, kører for eksempel i Budapest. Da de sidste eksempler først blev leveret i 1991, vil der gå nogle år, før de er endeligt udfaset.Af Strassenbahnfreak - .
Hannover sporvognslinje 11 med ledvogn 2046 ved Haltenhoffstr. (2008)Hannover sporvognslinje 11 med ledvogn 2046 ved Haltenhoffstr. (2008)Af Henrik Boye.
.
Hannover sporvognslinje 11 med ledvogn 2566 ved Zoo (2002)Hannover sporvognslinje 11 med ledvogn 2566 ved Zoo (2002)Af Henrik Boye.
.
Postkort: Hannover sporvognslinje 11 med ledvogn 6024 ved Hauptbahnhof (1982)Postkort: Hannover sporvognslinje 11 med ledvogn 6024 ved Hauptbahnhof (1982)Blickpunkt Straßenbahn e.V. Serie B (DUEWAG letbanevogn type "Hannover" nr. 6024 - bygget i 1974) af ÜSTRA Hannoversche Verkehrsbetriebe AG på linje 11 ved hovedstationenAf Blickpunkt Straßenbahn, Henrik Boye, Tschirner - .
Hannover vintage sporvogne (1970-1975)
1:52
Hannover vintage sporvogne (1970-1975)Talrige byggeprojekter er i gang i delstatshovedstaden, hvilket også påvirker "üstra"-sporvognene. En metro var planlagt, men blev hurtigt opgivet på grund af økonomiske problemer. I stedet blev der udviklet et letbanesystem med tunnelsektioner i bymidten, som har været i drift siden 1975. Det tog ti år at færdiggøre den første tunnelsektion, letbanelinje A, med fire metrostationer. På det tidspunkt var der, udover de nye letbanevogne, stålvogne, overbygningsvogne, ombygningsvogne og GT6-køretøjer - sporvogne af mange typer, der kørte dagligt. Vi ser tilbage på en tid med køretøjsmangfoldighed, ikke kun i sporvogne, men også i biler. På en rejse gennem tiden til Hannover i 1970'erne kunne man stadig køre med en række forskellige sporvogne, fra stålsporvogne og byggetrailere til de nyeste letbanevogne. I denne 50 minutter lange dokumentar lærer du om historien om Hannovers sporvognssystem og den fascinerende historie om det underjordiske byggeri, der forvandlede hele bymidten til en massiv byggezone. Denne dokumentar lader os genopleve de forandringer, som letbanens udvikling medførte. Uanset om det var mode, biler eller sporvogne, udviklede alt sig gennem årene. Nogle optagelser i denne film stammer fra 1960'erne. Fra 1960'erne og fremefter kan filmen købes i boghandlere eller direkte fra sporvogns-TV.Af tram-TV - - .
Postkort: Hannover sporvognslinje 11 med motorvogn 709 ved Weg nach Ahrbergen (1958)Postkort: Hannover sporvognslinje 11 med motorvogn 709 ved Weg nach Ahrbergen (1958)Sporvogn 709 (Uerdingen, 1927) + 2 Bw (Hofmann, Breslau, 1905) som tog på ÜSTRAs "røde" linje 11 i maj 1958 på vej til Hildesheim ved stoppestedet "Weg nach Ahrbergen". www.wehmingen.deAf Hannoversches Straßenbahn-Museum (HSM), Henrik Boye - .
Postkort: Hannover sporvognslinje 11 med motorvogn 102 ved Hildesheim Hauptbahnhof (1946)Postkort: Hannover sporvognslinje 11 med motorvogn 102 ved Hildesheim Hauptbahnhof (1946)Tysk Sporvognsmuseum Hannover eV Museum for Kommunal Transport Hildeheim/Hovedbanegården Sporvognsendestation for Hannover-Hildeheim Sporvogn den 31. august 1946 - Shuttleservice til Kanalbroen (ødelagt) - Sporvogne TW 102, BW 1516 og 1517, og TW 152 (alle ÜSTRA)Af Hannoversches Straßenbahn-Museum (HSM), Henrik Boye, Price - .
Arkivfoto: Georgstrasse med Operahuset (1940)Arkivfoto: Georgstrasse med Operahuset (1940)Af Michael Olsen.
.
Arkivfoto: Hannover sporvognslinje 11  nær Rethen/Pattenser Straße (1928)Arkivfoto: Hannover sporvognslinje 11 nær Rethen/Pattenser Straße (1928)Af Michael Olsen.
.

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: .