SPORVOGNSREJSER
41

Budapest sporvognslinje 41: Bécsi útca/Vörösvári útca - Kamaraerdei Ifjúsági Park

I drift

By: Budapest (Ungarn).
Sporlængde: 18,3 km.
Køretid: 61 min.

Sporvidde: 1435 mm (normalspor).
Åbnet: .

Linjer i Budapest

Vælg linjetype: Sporvognslinjer, ekstralinjer, hurtiglinjer, lejlighedslinjer, museumslinjer og natlinjer.

Sporvognslinjer i Budapest

1Budapest sporvognslinje 1: Bécsi útca/Vörösvári útca - Kelenföld vasútállomás M
I drift

2Budapest sporvognslinje 2: Jászai Mari tér - Közvágóhíd H
I drift

3Budapest sporvognslinje 3: Mexikó úttal - Gubacsi úttal/Határ úttal
I drift

4Budapest sporvognslinje 4: Széll Kálmán tér - Újbuda-központ
I drift

6Budapest sporvognslinje 6: Széll Kálmán tér - Móricz Zsigmond körtér
I drift

12Budapest sporvognslinje 12
I drift

14Budapest sporvognslinje 14: Lehel tér M - Káposztásmegyer, Megyeri út
I drift

17Budapest sporvognslinje 17: Bécsi útca/Vörösvári útca - Savoya Park
I drift

19Budapest sporvognslinje 19: Bécsi útca/Vörösvári útca - Kelenföld vasútállomás M
I drift

23Budapest sporvognslinje 23
I drift

24Budapest sporvognslinje 24
I drift

28Budapest sporvognslinje 28: Blaha Lujza tér M - Izraelita temető
I drift

37Budapest sporvognslinje 37
I drift

41Budapest sporvognslinje 41: Bécsi útca/Vörösvári útca - Kamaraerdei Ifjúsági Park
I drift

42Budapest sporvognslinje 42: Határ út - Kispest, Tulipán utca
I drift

47Budapest sporvognslinje 47: Deák Ferenc tér - Városház tér
I drift

48Budapest sporvognslinje 48
I drift

49Budapest sporvognslinje 49: Kelenföld vasútállomás M - Deák Ferenc tér
I drift

50Budapest sporvognslinje 50
I drift

51Budapest sporvognslinje 51
I drift

52Budapest sporvognslinje 52: Határ út - Pesterzsébet, Pacsirtatelep
I drift

56Budapest sporvognslinje 56: Városház tér - Hűvösvölgy
I drift

59Budapest sporvognslinje 59: Szent János Kórház - Márton Áron tér
I drift

59BBudapest sporvognslinje 59B
I drift

60Budapest sporvognslinje 60
I drift

61Budapest sporvognslinje 61: Móricz Zsigmond körtér - Hűvösvölgy
I drift

62Budapest sporvognslinje 62: Rákospalota, MÁV-telep - Blaha Lujza tér M
I drift

69Budapest sporvognslinje 69: Mexikó úttal - Újpalota, Erdőkerülő utca
I drift

8Budapest sporvognslinje 8: István tér - Megyeri út
Nedlagt

18Budapest sporvognslinje 18: Széll Kálmán tér - Savoya Park
Nedlagt

33Budapest sporvognslinje 33: Bécsi útca/Vörösvári útca - Nyugati Ter
Nedlagt

44Budapest sporvognslinje 44: Zugló - Keleti pu
Nedlagt

55Budapest sporvognslinje 55: Árpád híd vá. - Rákospalota, Kossuth utca
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 5
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 7
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 9
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 9A
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 10
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 11
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 13
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 15
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 15A
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 16
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 20
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 20A
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 21
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 22
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 23A
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 25
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 26
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 26A
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 27
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 29
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 30
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 31
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 32
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 34
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 35
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 36
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 38
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 39
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 40
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 43
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 45
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 46
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 47B
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 53
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 54
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 57
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 58
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 63
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 64
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 66
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 67
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 75
Nedlagt

Budapest sporvognslinje 81
Nedlagt

Stoppesteder

Bécsi útca/Vörösvári útcaKamaraerdei Ifjúsági ParkSzent Gellért tér-Műegyetem MClark Ádám térAlbertfalva, kitérőÚjbuda-központMóricz Zsigmond körtérMargit híd, budai hídfő H.

Budapest sporvognslinje 41: Bécsi útca/Vörösvári útca - Kamaraerdei Ifjúsági Park linjekort

Se linjekort i høj opløsning.

Fotos og videoer af Budapest sporvognslinje 41: Bécsi útca/Vörösvári útca - Kamaraerdei Ifjúsági Park

Verdens længste sporvogne i Budapest (2017)
19:52
Verdens længste sporvogne i Budapest (2017)I Budapest findes verdens længste sporvogne. Hvor lange er de? I videoen: 4:40 Ganz CSMG / KCSV-7 6:58 Düwag / LHB TW6000 8:50 Siemens Combino Supra 12:00 ČKKD Tatra T5C5 14:35 CAF Urbos 3 14:50 Verdens længste sporvogn Velkommen til Budapest. I denne episode vil vi udforske sporvognsnetværket i denne store by. Jeg inviterer dig til at se med. Indtil videre har vi ikke delt meget om selve byen. Som I ved, er Budapest Ungarns hovedstad. Omkring hver sjette indbygger i landet bor der, i alt omkring 1,76 millioner mennesker. Dette svarer ret meget til Warszawas befolkning. Begge byer har i de senere år konkurreret på dette område. Historisk set blev Budapest grundlagt i det 19. århundrede ved en fusion af tre byer: Buda og Óbuda på Donaus højre bred og Pest på den venstre. Den ene del af byen ligger på sletten, mens den anden ligger på bakkerne, hvilket bidrager til dens mangfoldighed. Pöivo, som forbandt Budapest, havde også en sporvognsservice i Buda og Pest, der blev lanceret flere år før fusionen. Sporvogne har været i brug her i over 150 år. Denne begivenhed fandt sted i 1866, samme år, men et par måneder tidligere end i Warszawa. Netværket er omkring 150 km langt. Det er et par kilometer længere end Prags, men meget kortere end Berlins. Sporvogne betjener det meste af byen og dækker 19 af de 23 distrikter. NER 60 tandstangsjernbanen er også en del af netværket; jeg vil dog vise dig hvilken i et separat afsnit. Netværket har karakteristiske halvringsporvognsruter, der omkranser byen. I Budapest er tovejssporvogne standard. Hele byen er afhængig af køretøjer med to førerhuse og døre på begge sider af toget. Andre typer bruges ikke her. Det ville være næsten umuligt at bruge ensrettede køretøjer, fordi de fleste sporvognsterminaler ender i blindgyder og krydsninger, hvor sporene skifter retning. Krydsninger, også kendt som billboards, er strategisk placeret i hele sporvognsnetværket for at minimere forstyrrelser for biltrafikken. Interessant nok, når parkeringen for enden af ​​linjen er fuld, bruges ekstra perroner, der er placeret før den faktiske ende af linjen. Vi starter vores oversigt over det rullende materiel og linjerne med sporvogn nummer 2. Denne rute betragtes som en af ​​de mest naturskønne i Europa fra et turistperspektiv takket være dens tur langs Donau-floden og dens nærhed til den ungarske parlamentsbygning. Fra dækket af en klassisk Ganz-sporvogn kan vi nyde udsigten over Budapests broer, bygninger og bakkerne på Buda-siden. Det meste af dagen kører de to-vognslinjer hvert femte minut, og i myldretiden er de endnu hyppigere med afgange hvert andet til tredje minut. Ganz-sporvogne blev bygget i 1960'erne og 1970'erne, og nogle blev genopbygget i 1990'erne. Denne sporvogn har tre sektioner og et design med højt gulv. Disse sporvogne er ikoniske i Budapest og ses ofte suse langs Donaus volde og Frihedsbroen. De er 26 meter lange. Nr. M2. Distriktet med højhuse, der ligger væk fra bymidten, kan ses fra vinduet på sporvogn nummer 69. Denne linje fungerer typisk som en tilkørselsvej og giver den direkte rute til den første metrolinje. Det er også den eneste jernbanelinje, der når Újpálotá, selvom andre dele af byen normalt nås med bus. For at holde sin aldrende flåde kørende køber operatøren brugte sporvogne, der blev taget ud af drift i Hannover. De tyske Marek Duwak- og LHB-sporvogne er designet til at betjene både høje og lave perroner. I Budapest er der kun lave perroner tilgængelige, så for at betjene disse stoppesteder er der installeret automatisk udfoldelige trin i alle sporvognsdøre. Disse sporvogne er 28 meter lange. En af de travleste ruter er halvringen dannet af linje 4 og 6. De kører langs en strækning kaldet Grand Boulevard, som danner Budapests bymidtering. Små barrierer er placeret langs ruten for at forhindre biler i at køre på sporene. Et interessant stop langs denne rute er Margaretabroen, med et stop i midten - linje 4 og 6 kører hvert andet minut på deres fælles strækning i myldretiden. Linje 6 er også den eneste sporvogn, der kører 24 timer i døgnet. Linje 4 og 6 kører udelukkende med Zemens Combino-sporvogne. Disse er meget lange og måler 54 meter. De består af seks vogne, hver med otte døre på hver side. Disse var Budapests første lavgulvssporvogne. Byen har i alt 40 af disse, der hver kan transportere op til 350 passagerer. Denne ændring påvirker Budapests anden sporvognsrute, som inkluderer linje 1. Det dedikerede spor ligger midt mellem de to kørebaner på vejen, som for det meste har tre spor på hver side. Ruten krydser Donau to gange og tilbagelægger en afstand på over 16 km på 47 minutter. Sporet, der bruges af linje 1, deles ikke med andre linjer på nogen strækning.Af Niskopodłogowiec - .
Spillekort: Budapest sporvognslinje 41 med museumsvogn 1074 (2014)Spillekort: Budapest sporvognslinje 41 med museumsvogn 1074 (2014)1B BUDAPEST BKV 1074 BSzKRt, 1912. Længde mellem buffere: 10,6 m Vægt: 15,5 tons Sæder: 33 personer Effekt: 103 kWAf Henrik Boye, Top Card Kiadó - .
Budapest sporvognslinje 41 med ledvogn 1318 nær Szent Gellért tér - Műegyetem M (2013)Budapest sporvognslinje 41 med ledvogn 1318 nær Szent Gellért tér - Műegyetem M (2013)Bartók Béla út / Orlay útAf Michael Olsen - .
Budapest sporvognslinje 41 med ledvogn 1318 tæt på Szent Gellért tér - Műegyetem M (2013)Budapest sporvognslinje 41 med ledvogn 1318 tæt på Szent Gellért tér - Műegyetem M (2013)Af Michael Olsen.
.
Budapest sporvognslinje 41 med ledvogn 1445 nær Móricz Zsigmond körtér (2013)Budapest sporvognslinje 41 med ledvogn 1445 nær Móricz Zsigmond körtér (2013)Af Michael Olsen.
.
Budapest sporvognslinje 47  nær Gárdonyi tér (2013)Budapest sporvognslinje 47 nær Gárdonyi tér (2013)Af Michael Olsen.
.
Budapest sporvogn: De otte-akslede leddelte sporvogne fra Ganz (2010)
10:35
Budapest sporvogn: De otte-akslede leddelte sporvogne fra Ganz (2010)De otteakslede fulde motorvogne blev leveret i 1967-1971 (1301-1370) og 1972-1978 (1400-1481), i alt 151 enheder. Vognene kan også køre med dobbelttræk, en funktion, der tidligere blev brugt på linje 4. Der kører nu meget få fuldt dobbelttog på strækningen, da Combino-tog næsten fuldstændigt har overtaget denne rute. Et billede af et dobbelttræk kan også ses i videoen. I 1997 blev 30 eksemplarer moderniseret af Ansaldo, hvor de inkorporerede chopperstyring og andre mindre justeringer, såsom døråbnere. Udefra kan man primært genkende dem på den enkeltarmede pantograf. Nogle ikke-moderniserede eksemplarer har også fået mindre justeringer, såsom døråbnere eller advarselslamper til dørlukning. Tre eksemplarer af denne type bruges nu som køreskolekøretøjer. Disse otteakslede ledvogne blev bygget mellem 1967 og 1971 (1301-1370) og 1972 og 1978 (1400-1481). De kan også bruges i dobbelttræk, f.eks. på den meget trafikerede linje 4. I dag er der dog kun få dobbelttræk tilbage, fordi Combino-tog har overtaget denne linje. Tredive sporvogne blev moderniseret i 1997 af Ansaldo. De har chopperstyring, en enkeltarmet pantograf (som let kan skelnes fra ikke-moderniserede på grund af denne funktion) og døråbnere. Nogle af de ikke-moderniserede sporvogne fik også døråbnere og en advarselslampe for dørlukning. Data/data: Navn: CSMG.2. Længde: 26,9 m. Vægt: 33600 kg. Akseltryk: 7560 kg. Vmax: 60 km/t. Motorer: 4x66 kW. Kapacitet: 32 sæder og 171 ståpladser.Af Klingl3r - .

Tilføj en kommentar

Sidst opdateret: .