SPORVOGNSREJSER

Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 3060 ved Sporvejsmuseet (2003)

Endestation: Sporvejsmuseet.
Arkiv: Henrik Boye.
Udgiver: Sporvejshistorisk Selskab (SHS).
Dato: 31. maj 2003.
By: Skjoldenæsholm (Danmark).

Billedet viser

Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Åbent regelmæssigt

1435 mmSkjoldenæsholm normalspor: Sporvejsmuseet - Eilers Eg
I drift

Skjoldenæsholm motorvogn 3060 (ex Bruxelles motorvogn 7000), type PCC, serie 7000-7171, bredde 2.20 m, længde 14.21 m, vægt 16.5 t, produceret 1951-1971, med 32 siddepladser og 68 ståpladser, 4 motorer, motorkraft 41 kW, max fart 70 km/t, beskiltet linje 7 Kg. Nytorv.

Skjoldenæsholm ledvogn 2412 (ex Düsseldorf ledvogn 2412), fabrik Düwag/Klepe, type GT6-6xGl-ER, serie 2401-2420, bredde 2.35 m, længde 19.10 m, vægt 20.2 t, produceret 1958, med 44 siddepladser og 68 ståpladser, beskiltet linje 2 Sundbyv. Pl.

Skjoldenæsholm bivogn 1552 (ex København bivogn 1552), fabrik Københavns Sporveje (KS)/Scandia, type Bogiebivogn, serie 1501-1583, bredde 2.20 m, længde 12.30 m, produceret 1930-1941, med 26 siddepladser og 22 ståpladser, 4 aksler, beskiltet linje 6.

Beskrivelse

Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

I 1957-58 havde Københavns Sporveje to udenlandske sporvogne på prøve forud for nyanskaffelse af vogne. Ved Sporvejsmuseets 25 års jubilæumskavalkade den 31. maj 2003 ses de to prøvevogne på museet. Fra venstre Hamburg nr. 3060 (La Brugeoise 1951) og Düsseldorf nr. 2412 (DüWAG 1957).

Postkort: Skjoldenæsholm normalspor med motorvogn 3060 ved Sporvejsmuseet (2003)

Se billedet i høj opløsning. Venligst giv besked hvis billedet benyttes, og indsend gerne dine egne sporvognsbilleder.

Tilføj en kommentar

Placeret på et kort

Sidst opdateret: 4. september 2024.